ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
کنسرت تابستانه گروه موسیقی «رستاک» برگزار شد

سیامک سپهری به شایعات پایان داد

حضور سیامک سپهری روی استیج گروه رستاک به تمام شایعات مبنی بر جدایی وی از این گروه پایان داد.

سیامک سپهری به شایعات پایان داد
به گزارش خبرنگار ریتم نو تازه‌ترین کنسرت گروه موسیقی پرطرفدار «رستاک» به سرپرستی سیامک سپهری شامگاه دوشنبه 9 مردادماه و در دو سانس در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد و این گروه برای سومین بار در سال جاری میزبان هواداران پرشور خود در پایتخت بودند.
گروه موسیقی رستاک که در تاریخ‌های 3 و 9 فروردین‌ماه در قالب جشنواره نوروزی برج میلاد تهران به روی صحنه رفته بودند، تازه‌ترین کنسرت خود را شامگاه دوشنبه 9 مردادماه و در دو سانس در همین سالن برگزار کردند و پس از 4 ماه دیداری دوباره با هواداران خود در پایتخت داشتند.
این کنسرت به همت موسسه فرهنگی هنری آوای هنر به مدیریت «محمد جلیل پور» برگزار شد.
در ابتدا و پس از پرشدن صندلی‌های سالن، چراغ‌های سالن خاموش شد و حامد بلندهمت (نوازنده نی انبان) به روی استیج آمد و به تک‌نوازی پرداخت.لحظاتی بعد بهزاد مرادی (خواننده و نوازنده دهل) نیز به روی استیج آمد و به همراه حامد بلندهمت به دو نوازی پرداختند.سپس اعضای گروه با تشویق هواداران به روی استیج آمدند و قطعه بوشهری «هله مالی» را اجرا کردند.
پس از اجرای این قطعه، فرزاد مرادی دیگر خواننده این گروه ضمن خوشامدگویی به هواداران، گفت: «خیلی خوشحال هستیم که مجدداً بار دیگر خدمت شما عزیزان هستیم و سپاسگزاریم که در یک روز غیر تعطیل بازهم حمایت خودتان را اعلام کردید و به کنسرت ما تشریف آوردید.دل را به دریا زدیم و کوک شدیم با صدای امواج زیبای خلیج همیشه فارس و در ابتدای برنامه این قطعه زیبا را برای شما اجرا کردیم.اما در ادامه با همین شکل ادامه خواهیم داد و شما هم قطعاً باانرژی خوبتان ما را همراهی خواهید کرد.»
این گروه در ادامه قطعات بیو بریمش، سکینه، لیلا، بارون بارون، بوتورای، رعنا، کوچه لر، واسونک، سوزله و سنین یادگارین را اجرا کردند و شبی خاطره‌انگیز را برای هواداران خود رقم زدند.
گروه رستاک قطعه کوچه لر را برای نخستین بار در این کنسرت به اجرا درآورد که با استقبال مخاطبان روبرو شد.
از دیگر نکات قابل‌توجه این اجرا، نحوه نشستن اعضای گروه بود که با تمامی اجراهای تاکنون آن‌ها متفاوت بود و سیامک سپهری، فرزاد مرادی و بهزاد مرادی بر روی سکویی در انتهای استیج نشستند درحالی‌که پیش‌ازاین نوازندگان سازهای کوبه‌ای در آنجا می‌نشستند.
سیامک سپهری (سرپرست گروه و نوازنده تار)، فرزاد مرادی (خواننده و نوازنده عود، سه تار، دیوان و قوپوز)، بهزاد مرادی (خواننده و نوازنده دهل، ضرب، عود و سازهای افکتیو)، اکبر اسماعیلی پور (تار، سه تار، عود و تار آذری)، یاور احمدی فر (دف، دایره، دهل، پیپه و سازهای افکتیو)، امید مصطفوی (تنبک، کوزه، زنبورک، حلب، کاسوره و سازهای افکتیو)، صبا جمالی (قانون)، سپهر سعادتی (کنترباس)، دینا دوستی (کمانچه و قیچک)، فرزاد خورشید سوار (دف، دایره، دهل و دُم دُم)، بیتا قاسمی (قیچک باس) و حامد بلندهمت (سرنا، نی جفتی، دوزله، نی انبان و بالابان) اعضای ارکستر گروه رستاک را تشکیل می‌دادند.
همچنین وحید اسداللهی (ناقارا)، مراد اسداللهی (گارمون)، رضا اسداللهی (ناقارا)، سوما نوروزی، المیرا قنبری و علی عیوض خانی (همخوان) این گروه را در این کنسرت همراهی کردند.
در هنگام اجرای قطعه لیلا، حامد بلندهمت (نی انبان) لحظاتی به رقص محلی پرداخت.همچنین بهزاد مرادی نیز در قطعه بوتورای لحظاتی به رقص محلی پرداخت.
در هنگام اجرای قطعه سوزله، یک گروه دونفره به روی استیج آمدند و به رقص محلی پرداختند.
نکته جالب‌توجه در این کنسرت، معرفی قطعات توسط هریک از نوازندگانی که متولد آن شهر یا استان هستند، بود که این حرکت در نوع خودش جالب بود.
حمیدرضا نوربخش و محمدرضا هدایتی از جمله میهمانان کنسرت گروه رستاک بودند.

نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه