ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶

گروه پیل دم برای صلح بر روی صحنه می‌رود

سرپرست و نوازنده گروه پیل دم از اجرای کنسرت موسیقی برای صلح در سانس ۲۲ شنبه ۷ مرداد در شب شنبه‌های تهران خبر داد.

گروه پیل دم برای صلح بر روی صحنه می‌رودژوبین عسکریه نوازنده دیجیریدو و آوا، در گفت‌وگو با خبرنگار ریتم نو هدف پیل دم را تأثیر گذاشتن هرچه بیشتر موسیقی بیان داشت.
وی در ادامه افزود: نیاز به حضور موسیقی در زندگی انسان در طول تاریخ همیشه احساس شده است و یکی از مزایای موسیقی به دست آوردن آرامش و تمرکز است.
نوازنده‌ی دیجیریدو و آوا، در خصوص انتخاب عنوان موسیقی برای صلح گفت: حضور ما در شب شنبه‌ها این امکان را برای ما فراهم نموده که برای تأثیرگذاری و همراه کردن بیشتر مخاطبان با موسیقی، از جنبه‌های دیگر هنری مانند نقاشی ، حرکت فرم و سماع استفاده کنیم که به همین جهت این نام را انتخاب کردیم.
وی افزود: این اجرا از بخش‌های مختلفی تشکیل‌شده است و برای اولین بار در ایران با همکاری گروه کاپوئرای دوما به سرپرستی استاد مهدی رحیمی پرفورمنس کاپوئرا را خواهیم داشت، کاپوئرا یک هنر رزمی برزیلی است که در حقیقت مبارزه را بازی می‌کنند و به نمایش می‌گذارند. قسمت دیگری با استفاده از سماع با حضور رضا بروغنی انجام خواهد شد، سپس به هم‌آوایی موسیقی و رنگ‌ها با همراهی ماهیار چرمچی خواهیم پرداخت و درنهایت تنهایی انسان را در شب جنگل با حضور سروش کریمی نژاد تصویر خواهیم کرد.
عسکریه قطعات در نظر گرفته‌شده در این کنسرت را، قطعه دم، قطعه کهکشان، خورشید، آسمان، رود، بی‌زمانی، شب جنگل، باران، ستارگان و درخت و ... نام برد.
در این کنسرت، ژوبین عسکریه ، نوازنده دیجیریدو و آوا، شادرخ گلچین معانی نوازنده دیجیرید و آوا ،میثم امینی نوازنده پرکاشن و اره ، ریما حسن زاده نوازنده گیتار بیس ، پوربه ترکزاده نوازنده هنگ درام و آوا ، علی بختیاری نوازنده درامز ، سیاوش الهی نیا نوازنده رباب و دف ، سحر میر هاشمی نوازنده قانون ، علیرضا چرمچی نوازنده گیتار الکتریک و اصوات کامپیوتری به نوازندگی خواهند پرداخت.
عسکری همچنین با تشکر از رضا دادویی و امیر خررازی و تیم فستیوال شب شنبه‌ها و تئاتر مستقل تهران، اجرای بعدی گروه پیل دم اجرای بعدی را ۲۸ مردادماه در فرهنگسرای نیاوران اعلام کرد.
گفتنی است کنسرت گروه پیل دم ۷ مردادماه در فستیوال شب شنبه‌ها برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت تیوال مراجعه نمایند.

نویسنده : صبا شکوهمند
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه