ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
در گفتگو با گروه دِکُر عنوان شد:

همیشه در موسیقی پاپ رگه‌هایی از موسیقی و آواز سنتی دیده می‌شود

گروه دِکُر ازجمله گروه‌های تلفیقی است که در سال 95 توسط برادران کاظمی شکل گرفت حامد و توحید کاظمی ضمن تشریح فعالیت‌های خود درباره شکل‌گیری این گروه و فعالیت‌هایی که پیش رو دارند توضیحاتی ارائه کردند.

همیشه در موسیقی پاپ رگه‌هایی از موسیقی و آواز سنتی دیده می‌شودتوحید کاظمی در گفتگو با ریتم نو درباره شکل‌گیری گروه دکر گفت: ما برادران هرکدام به‌صورت جداگانه موسیقی را دنبال کردیم، حامد نزد اساتید بزرگی چون صدیق تعریف ،استاد کرامتی و… موسیقی را فراگرفت .تا آنکه تصمیم گرفتیم انرژی‌های خود را یکی کنیم و یک اتفاق جدیدتر را رقم بزنیم به‌این‌ترتیب با دو سبک متفاوت (پاپ و سنتی ) آمدیم و در کنار یکدیگر قرار گرفتیم و فروردین سال 95 گروه « دِکُر» را تشکیل دادیم .

وی افزود: حدود سه ماه بعد نخستین قطعه گروه را با نام «خواب‌زده» منتشر کردیم قطعه بعدی تیتراژ پایانی سریال «آسپرین» و 5 قسمت ابتدایی آن بود بعدازآن قطعه «زمین گرده» را پخش کردیم که در خندوانه هم دعوت شدیم و آن را خواندیم که با استقبال خوبی مواجه شد و حدود سه قطعه دیگر هم آماده کردیم.

این خواننده در ادامه بابیان اینکه به خاطر مشکلات عقب‌نشینی کردیم تا با برنامه‌ریزی بهتری حرکت کنیم گفت: تصمیم داریم با برنامه‌ریزی حرکت کنیم تا بین کارهایمان وقفه‌ای ایجاد نشود، در حال حاضر قطعاتی را تولید کرده‌ایم برخی تکمیل‌شده‌اند و برخی هم در مرحله میکس و مستر هستند، چندین ملودی هم آماده کرده‌ایم، تصمیم داریم باهمفکری هم هرکدام را که بهتر باشد برای تنظیم آماده کنیم .

توحید کاظمی خاطرنشان کرد: ما موزیک کار می‌کنیم متأسفانه اطلاعاتی از بازار موسیقی ایران نداریم عدم برنامه‌ریزی درست ما را عقب انداخت اگر این اتفاقات نمی‌افتاد مطمئن باشید الان فرمتی که گروه دِکُر دارد خیلی جلوتر بود انشالله با حمایت همیشگی برادرمان هادی کاظمی و مدیر برنامه و تهیه‌کننده جدیدمان بتوانیم جدی‌تر در عرصه موسیقی ادامه دهیم.

این خواننده درباره سبک گروه دِکُر این‌گونه توضیح داد: ما برای سبکمان اسم نمی‌گذاریم به آن می‌گوییم سبک دِکُری در حقیقت سبک ما تلفیقی از موسیقی «سنتی و پاپ» است اما در برخی موارد نخواستیم تلفیقی باشد چون می‌خواستیم پاپ متفاوت‌تر داشته باشیم .

وی ضمن معرفی اعضای گروه گفت: من و حامد خوانندگان گروه هستیم، از دوستان مهمانی که به گروه ما کمک کردند می‌توان به امید اسکندر «ملودی سازهای گروه»، محمدرضا جوادی «تنظیم‌کننده» ، احسان جوادی «میکس و مستر» اشاره کرد و اشکان محمدیان هم فعلاً رهبر ارکستر ما هستند . بیشتر آهنگ‌های گروه هم با اشعار امین حق نظری منتشر می‌شود.

در ادامه حامد کاظمی بابیان اینکه ما در حوزه هنری کنسرتی را در «قالب سنتی و پاپ» برگزار کردیم گفت: زمانی این گروه تشکیل شد که احساس کردم که با توحید می‌توانم کارکنم و راه متفاوت و جذاب‌تری را برای شنونده‌ها درست کنیم .فعلاً گروه دِکُر کار صحنه‌ای ندارد ولی در برنامه‌هایی که از گروه ما دعوت‌شده می‌توان به «خندوانه» ،«کتاب‌باز» و«ماه تمام» که در ماه رمضان پخش شد اشاره کرد.

وی افزود: ما فعلاً می‌خواهیم با تک آهنگ پیش برویم و در فاصله معین آن‌ها را پخش‌کنیم البته جمع‌آوری گروه و نوازندگان از برنامه‌های آینده است که به آن فکر می‌کنیم.

حامد کاظمی در پاسخ به این سؤال که چگونه توانستید موسیقی پاپ و سنتی را در کنار هم قرار دهید توضیح داد: هر اتفاق پاپی که تاکنون در ایران رخ‌داده و شاخص بوده رگه‌هایی از موسیقی و آواز سنتی در آن دیده می‌شود و همیشه هم ماندگار شده‌اند . شاید بتوان گفت که هم کار سختی بود هم نه! در کنار هم قرار گرفتن نت‌ها ،سازها سخت بود البته دیگر این قضیه جاافتاده است مخصوصاً دریکی از قطعات ما این موضوع مشهود است که کاملاً سبک‌ها باهم عجین شده است و از آن به بعد موسیقی ما این‌گونه پیش می‌رود.

توحید کاظمی از نحوه انتخاب اشعار گروه گفت: اشعار ما تماماً تا به امروز روی ملودی بوده یعنی اول ملودی ساخته می‌شود و بعد آن را به ترانه‌سراها می‌دهیم آن‌ها روی ملودی طرح و اتود می‌زنند و کارها را باهم ویرایش می‌کنیم وقتی به نتیجه کاملی رسیدیم این ترانه را می‌خوانیم.

وی در خاتمه افزود: تشکر می‌کنم از کیان محمدیها و خشایار اشراقی که ازاین‌پس در کنار ما هستند. خبرهای خوبی از گروه دِکُر درراه است.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه