ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۳۰ تير ۱۳۹۶
از همدردی با بیماران سرطانی تا اجرای قطعه «ویلچر»

کنسرت گروه آریامن برگزار شد

تازه‌ترین کنسرت گروه آریامن دوشنبه 26 تیرماه در سالن سرنا به روی صحنه رفت.
کنسرت گروه آریامن برگزار شد
به گزارش خبرنگار ریتم نو اجرای آریامن که با استقبال مخاطبان مواجه شد و چند ساعت پیش از شروع تمامی بلیت‌های آن به اتمام رسید، با دقایقی تأخیر روی صحنه رفت.
اعضای گروه آریامن که با استقبال گرم هوادارانشان روی صحنه رفتند؛ بدون هیچ مقدمه‌ای به اجرای نخستین قطعه از آلبوم خود پرداختند.
انتخاب نخست گروه که قطعه‌ای اینسترومنتال و بسیار آرام بود ناگهان به کار اکتیو دیگری وصل شد تا قطعه دوم گروه آریامن شنیدنی شود.
خواننده گروه آریامن پس از اجرای دو قطعه ‌اینسترومنتال به معرفی قطعه «هزار امید» با شعری از بانو سیمین بهبهانی که انتخاب سوم آن‌ها بود پرداخت.
پس از اجرای این قطعه، مجتبی محمدی سرپرست و نوازنده گیتار گروه، با اشاره به مادر خود درباره چرایی ساخت قطعه «هزار امید» گفت که این اثر برای امید بخشیدن به بیماران سرطانی ساخته‌شده است.
قطعه چهارم با به روی صحنه آمدن «علیرضا سعیدی» نوازنده پیانو گروه آغاز شد که تک‌نوازی پیانو و همراه کردن دیگر نوازندگان گروه در ادامه پایان‌بخش این قطعه بود.
سپس «هومن غفوری» مهمان کنسرت معرفی شد که این خواننده نیز قرار است شنبه 31 تیرماه در فستیوال شب شنبه‌ها اجرایی را روی صحنه ببرد.
بعد از اجرای «حس ناشناخته»، قطعه «جنون » از اشعار علیرضا خدابخشی (شاعر گروه آریامن) به اجرا درآمد که با شیطنت اعضای گروه همراه بود و آن‌ها بعد از ترجیح بند شعر، دست از نواختن برداشتند تا تماشاگران به گمان اینکه کار به پایان رسیده است آن‌ها را مورد تشویق قرار دهند که ناگهان اعضای گروه به اجرای ادامه کار پرداختند و این اتفاق چندین بار در اجرای این کار رخ داد به‌نوعی که این کار را می‌توان پر تشویق‌ترین قطعه گروه آریامن عنوان کرد.
پس از اتمام بخش نخست این اجرا، قطعه با کلام «عابر» با همراهی ساز پیانو خوانده شد و فضای احساسی را در سالن ایجاد کرد.
با آمدن دیگر اعضای گروه، قطعه‌ای بر اساس داستان واقعی‌ انسان‌هایی که زندگی خود را روی یک صندلی چرخ‌دار می‌گذرانند به اجرا درآمد که «ولیچر» نام داشت و دکلمه پایانی قطعه از صائب تبریزی « ما زنده به آنیم که آرام نگیریم/ موجیم که آسودگی ما عدم ماست » گویی بیانگر خود اعضای گروه بود
سپس اعضای گروه به اجرای سه قطعه‌اینسترومنتال دیگر پرداختند و «مهرداد حامدی» نوازنده بیس گروه کاوه آفاق به‌عنوان مهمان به مخاطبان معرفی شد.
اجرای قطعه پایانی با همراهی فقط دو گیتار بیس به اجرا درآمد.
حسین صدوقی(گیتار الکتریک و خواننده) ، مجتبی محمدی(گیتار الکتریک و سرپرست)، شاهین یونسی (درامز)، آیدین دربندی (گیتار باس)، علیرضا سعیدی (پیانو) اعضای گروه آریامن را تشکیل می‌دادند. همچنین علیرضا خدابخشی به‌عنوان شاعر در کنار این گروه حضور دارد.

نویسنده : شاهین عزیزی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه