ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۵۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۲۶ تير ۱۳۹۶
در قالب آکادمی پیانوی سامان احتشامی

هشتاد پیانیست در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌روند

هشتاد پیانیست باهدف ارتقاء سطح فرهنگ و دانش خانواده‌ها و هنرجویان در مورد ساز پیانو و در قالب آکادمی پیانوی سامان احتشامی، در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌روند.
هشتاد پیانیست در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌روندبه گزارش ریتم نو در این آکادمی که در سه روز 30 تیر، 13 مرداد و 19 مرداد ساعت 10:30 صبح در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد سامان احتشامی در تلاش است که بتواند سطح فرهنگ و دانش خانواده‌ها و هنرجویان در مورد ساز پیانو را ارتقا داده و بتواند مسیر فراگیری این ساز را به روشی ساده و علمی در اختیار علاقه‌مندان این ساز و خانواده‌ها قرار دهد. 
این برنامه که در قالب تک‌نوازی و گروه نوازی پیانو برنامه اجرا خواهند شد با سه هدف اصلی از سوی «سامان احتشامی» طراحی و تدوین‌شده است که عبارت‌اند از: «ارتقاء سطح فرهنگ و دانش خانواده‌ها و هنرجویان در مورد ساز پیانو، چگونگی تدریس پیانو و دانستن مسیر فراگیری این ساز و اجرای هنرجویان همراه با هنرآموزانشان و تشویق آنان برای فراگیری بیشتر مطالب موسیقایی.»
نخستین روز این برنامه در تاریخ 30 تیر و با 24 نفر برگزار خواهد شد که اسامی آن‌ها عبارت‌اند از: «رازبین امیرلو-علی ادراکی – آروین شهبندی نژاد – آریانا زمانی – آرمین طهرانچی – شهین مظاهری – ستاره بلوری- آرینا رحیمی – باران دشتی – سحر صلحی زاد – روژان جشن – آیین دخت جرنگ – کیمیا کاظمی – امید نادی حق – باران فرهادی – محمد امین ابراهیمی – یاسمن حکیم زاده – غزل نیکو اندام مطلق- هستی احمدیان – هستی گموری – هستی هراتی – حسام رحیمی – آرمین شماعی زاده – رامتین سبحانی.»
همچنین یلدا صمدی، سينا سليم زاده، هیراد پناهی، پیمان جوانمرد و سامان احتشامی نیز به‌عنوان هنرآموز در این برنامه حاضر خواهند بود که «پیانوی پتروف» نیز از حامیان این برنامه است. 
فعالیت حرفه‌ای سامان احتشامی از سال‌های اولیه دهه 70 آغاز شد و در قالب کنسرت‌های مختلف و انتشار آلبوم انجام شد. انتشار آلبوم‌های تک‌نوازی متعدد حاصل تلاش‌های او در مسیر زندگی حرفه‌ای‌اش است. احتشامی تلاش‌هایش را استمرار داد و در سال‌های ۷۰ الی ۷۴ برنده لوح زرین و لوح تقدیر جشنواره موسیقی فجر شد و مقام اول را در پیانو کلاسیک و ایرانی دریافت کرد و سپس به‌مرور با استقبال جامعه موسیقی روبه‌رو شد و کنسرت‌های مستقلش را روی صحنه برد. 
 احتشامی در مسیر زندگی حرفه‌ای و هنری خود از محضر استادانی چون  جواد معروفی، همایون خرم، محمد سریر، اسماعیل امین موید و... بهره برده است. 


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه