ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۵۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۲۵ تير ۱۳۹۶

گزارشی از اجرای دو گروه آتریا و دث تیون

در شبی فراموش نشدنی گروه موسیقی دث تیون طرفداران خود و موسیقی راک و متال را با خاطره ای خوش بدرقه کرد.

دث متال ایرانی در تئاتر مستقل طنین انداز شدبه گزارش خبرنگار ریتم نو شب شنبه‌ها که تبدیل به رسمی نو پا برای موسیقی دوستان بالأخص طرفداران موسیقی راک و متال شده است این هفته نیز میزبان هنردوستان بود. یکی از چهار میزبان این شب گروه متال دث تیون با اعضای خود بروی صحنه رفت تا شبی خوش برای خود و موسیقی متال کشور رقم بزند. به‌واسطه استقبال بسیار خوب از این اجرا, اجرا برای سانس دوم نیز تمدید شد و به ترتیب ساعت‌های 18 و 20 بروی صحنه رفت، البته در این اجرا گروه دث تیون را گروه آتریا Atria نیز همراهی می‌کرد.

پرفورمنس گروه آتریا در شب شنبه‌ها

ابتدا گروه آتریا به روی صحنه رفت و قطعات خود و چند اثر از گروه‌های دیگر را باز نوازی کرد و در این میان پرفورمنس تحمیلی نیز وجود داشت که چنگی به دل نمی‌زد و هماهنگی با قطعات نداشتند ولی درمجموع چیزی از ارزش‌های گروه کم نمی‌کرد و آن‌ها به‌خوبی کار خود را اجرا کردند. اعضای گروه آتریا را بردیا مزده که خواننده‌ی این گروه است و برای این اجرا به‌عنوان گیتار دو ساز می‌نواخت، امیر شهاب خرمی گیتاریست، , خشایار اویسی نوازنده بیس گیتار، شروین شهابی نوازنده کیبورد و شیرین واعظی نوازنده درامز که چهره‌ای کاملا" متفاوت و امیدوارکننده برای آینده موسیقی و همچنین آینده بانوان در موسیقی کشور را به صحنه داده بودند، تشکیل می‌دادند.

همچنین آنیتا اویسی و علی سیار به‌عنوان بازیگر تئاتر روی صحنه کنسرت این گروه هنرنمایی کردند.

دث تیون در تئاتر مستقل تهران

سپس نوبت گروه دث تیون بود تا قطعات آخرین آلبوم خود را بروی صحنه ببرند. گروهی پر از انرژی و تکنیک‌های نوازندگی مثال‌زدنی که اعضای آن را بابک ترک‌زاده که خواننده‌ی هارش گروه محسوب می‌شود ولی در این اجرا به‌عنوان یکی از دو گیتاریست حضور داشت و تکنیک نوازندگی خود را که پیش‌ازاین در گروه اپیدا تنها شاهد آن بودیم به نمایش گذاشت، سعید قدیانی دیگر گیتاریست گروه، شهرام تهرانی نوازنده پر انرژی بیس گیتار و محمد میر بلند نوازنده جوان و آینده دار درامز تشکیل می‌دادند.

همچنین شادی طهرانی از نقاشان مطرح، حین اجرای قطعات این گروه، تصویری را با انگشتانش نقاشی کشید.

متأسفانه طی عرف حاکم بر اجراهای زنده‌ی کشور که مشکلات صدا به‌عنوان عضوی لاینفک حضوری صمیمی و همیشگی دارد، این اجرا نیز بی‌نصیب نماند و با ضعف گروه صدابرداری می‌رفت که خاطره‌ خوش احتمالی به کام هواداران تلخ بشود اما گروه و اعضای دث تیون طی یک کش‌وقوس به نحوی زیبا اجرای خود را اداره کردند و شب را به‌خوبی به پایان رساندند.

نویسنده : اشکان شاهرخ
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
انتشار یافته: ۱
رویا خورشیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
اجرا عالی بود .عالی عالی عالی
تقویم هنری ادامه