ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۲۴ تير ۱۳۹۶
در آیین رونمایی «ده تیر» عنوان شد؛

گلنوش صالحی: سعی کردم قطعات این آلبوم وابسته به موسیقی ایرانی باشد

آیین رونمایی و جشن امضا آلبوم بی‌کلام «ده تیر» اثر گلنوش صالحی نوازنده جوان تار، عصر روز جمعه 23 تیرماه با حضور جمعی از علاقه‌مندان به موسیقی در شهر کتاب فرشته برگزار شد.

گلنوش صالحی: سعی کردم قطعات این آلبوم وابسته به موسیقی ایرانی باشدبه گزارش خبرنگار ریتم نو آلبوم بی‌کلام «ده تیر» از 9 قطعه به نام‌های رادکان، 10 تیر، پَردا، سور، دَهار، بُوَد آیا، بانگ، بَرآمد و رَوانه تشکیل شده که آلات مختلف موسیقی ازجمله «دودوک»، «ویولنسل»، «تنبک»، «دهل» و «بندیر» نواخته شده و علاوه بر گلنوش صالحی، هنرمندانی چون هاروت چیکولیان، سهیل مخبری و ستار خطایی در این آلبوم به هنرنمایی پرداخته‌اند.

در ابتدای این مراسم، مهدی ساکی یادداشتی از کامران غبرایی قرائت کرد و پس‌ازآن گلنوش صالحی (تار) به همراه ستار خطایی (تمبک، بندیر و دهل) و هاروت چیکولیان (دودوک و پاکو) به اجرای زنده پرداختند.

پس‌ازآن گلنوش صالحی به پشت تریبون آمد و دقایقی به صحبت پرداخت و ضمن خوشامدگویی به حضار، گفت: «در ابتدا می‌خواهم از اساتیدی که من را از هنرستان و دانشگاه بزرگ کردند، تشکر و قدردانی کنم ازجمله محمدرضا فیاض که واقعاً سال‌ها کنار من بودند و همچنین سرکار خانم مینا افتاده که واقعاً همیشه نقش خیلی مهمی برای من داشتند.همچنین از پیام جهانمانی که یازده سال بی‌دریغ تجربیاتشان را در اختیار بنده گذاشتند.»

وی ادامه داد: «ضبط پروژه ده تیر از تیرماه 95 شروع شد اما جرقه‌های آن از بهمن‌ماه 94 بود که بنده به همراه سهیل مخبری برای یک پروژه‌ای نوازندگی کردیم و پس‌ازآن به دلیل فضاهایی که نزدیک به هم بود، تصمیم گرفتیم که فعالیتمان را باهم ادامه دهیم.ضمن اینکه از آقایان سهیل مخبری، ستار خطایی و هاروت چیکولیان که من را در تهیه و تولید این آلبوم یاری کردند، تشکر می‌کنم.»

صالحی در پایان افزود:« در آلبوم ده تیر تمام تلاشم این بود که فضاهای ذهنی‌ام را نشان دهم.درست است که فضاها کمی مدرن شدند، اما از موسیقی ایرانی دور نشدم و سعی کردم قطعات وابسته به موسیقی ایرانی باشد.تمام قطعات این آلبوم داستان جداگانه‌ای را روایت می‌کند و امیدوارم که این آلبوم را گوش دهید و لذت ببرید.»

سپس مراسم جشن امضا آلبوم برگزار شد و هواداران با در دست داشتن آلبوم‌های خود به‌نوبت به سمت گلنوش صالحی برای امضا آلبوم رفتند و عده‌ای از آن‌ها نیز با این هنرمند عکسی به یادگار گرفتند.

سهیلا گلستانی و نیما جوان ازجمله مهمانان این مراسم بود.


نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی | عکس: محبوبه حاتمی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
انتشار یافته: ۱
مهناز
France
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
خانم صالحی شخصیت کم نظیری بین اساتید موسیقی دارن !! واقعا تسلطشون به تار و اخلاق حرفه ای بالاشون قابل تحسینه... خدا حافطشون باشه
تقویم هنری ادامه