ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۵۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۲۳ تير ۱۳۹۶
از نام کوروش تا اجرای کامیل

کنسرت کاوه یغمایی برگزار شد

کاوه یغمایی پس از گذشت حدود یک سال، 22 تیرماه سال جاری در تالار وزارت کشور با مخاطبانش دیدار کرد.

کنسرت کاوه یغمایی برگزار شدبه گزارش ریتم نو در این برنامه پیش از حضور کاوه یغمایی، گروهی روی صحنه حاضر شدند که مسوولیت شروع اجرا را بر عهده داشتند تا همانند اجراهای بزرگ راک در سراسر دنیا برای نخستین بار این اتفاق برای کنسرت کاوه یغمایی در ایران رخ دهد.

یغمایی در این اجرا منتخبی از قطعات آلبوم‌های مترسک، سکوت سرد و منشور را برای مخاطبانش به اجرا درآورد که نورپردازی و استفاده از تصاویر برای اجرای هر قطعه از نکات مهم این کنسرت بود.

کاوه یغمایی پیش از اجرای قطعه «سفر» که اخیراً به انتشار رسیده بود گفت: «سال‌ها پیش زمانی که در دانشگاه هنر مشغول تحصیل بودم همانند هر فرد دیگری که حضور کمتری دارد فکر می‌کردم بهترین هستم و دریکی از کلاس‌ها پیش از حضور استاد در کلاس، نوازنده‌ای شروع به نواختن ساز گیتار الکتریک کرد به‌نوعی که گویی از مریخ آمده است و همان‌جا به‌طور کل از نواختن گیتار ناامید شدم و ثابت شد هرچه جلوتر می‌روید هیچ‌چیز نمی‌دانید! «شاهرخ ایزد خواه» همین دوستم است که سال‌ها پیش باهم به کانادا رفتیم و امشب با سختی خیلی زیاد توانستیم در خدمت ایشان باشیم. شاهرخ آهنگی به نام سفر را ساخته بود که من بر روی آن خوانده‌ام و امشب ان را باهم اجرا خواهیم کرد.»

از دیگر اتفاقات شب اجرای کاوه یغمایی حضور برادرش «کامیل» بود که به اجرای قطعه «چهل‌وهشت ساعت» ختم شد.

یغمایی در این کنسرت به آرزوی شب اجرای کوروش یغمایی در ایران اشاره کرد و گفت: «امیدوارم کوروش هم روزی بتواند در ایران اجرا داشته باشد و دوست دارم صحبت‌های من به گوش کوروش برسد و بتوانیم از هنری که دارد لذت ببریم.»

حضور نوازنده گیتاری با ویلچر روی صحنه و اجرای قطعه‌ای بی‌کلامی با همراهی کاوه یغمایی از نکات قابل‌توجه اجرای تیرماه خواننده منشور بود.

خواننده آلبوم منشور در پایان اجرایش و زمانی که متوجه اتمام قطعات اجرایی کنسرتش شد گفت: «امشب برای من خیلی زود به اتمام رسید و امیدوارم بتوانم به‌زودی با شما دیدار کنم.»

نیلوفر فرزندشاد (کیبورد)، ساتگین یغمایی (کیبورد و کرال)، بابک ریاحی پور (گیتارباس)، مسعود همایونی (گیتار الکتریک) و نیما حمیدی (درامز( اعضای ارکستر کاوه یغمایی را تشکیل می‌دادند که بابک شهرکی به‌عنوان نوازنده ویلن این ارکستر را در اجرای یک قطعه همراهی کرد و شهرام شعرباف وظیفه صدابرداری کنسرت را بر عهده داشت.

کنسرت کاوه یغمایی قرار است امشب 23 تیرماه نیز طی دو سانس در تالار وزارت کشور روی صحنه برود.

گفتنی است؛ این کنسرت به همت شرکت «آوای هنر» به مدیریت «محمد جلیل پور» برگزار شد.

گزارش تصویری از کنسرت تیرماه کاوه یغمایی

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
انتشار یافته: ۱
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
اجرای بسیار زیبایی بود . واقعا لذت بردم . ای کاش از افرادی مثل کاوه یغمایی زیاد داشتیم توی موسیقی کشورمون . ولی متاسفانه همیشه خوبا کمن
تقویم هنری ادامه