ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۵۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۱۵ تير ۱۳۹۶
از اجرای قطعه‌ای برای محیط‌زیست تا نلسون ماندلا

حال و هوای تازه گروه تندر در برج آزادی

گروه تندر به سرپرستی اردوان انزابی پور، چهارشنبه 14 تیرماه در سالن اصلی برج آزادی روی صحنه رفت.

حال و هوای تازه گروه تندر در برج آزادیبه گزارش خبرنگار ریتم نو اردوان انزابی پور در ابتدا به همراه گروهش قطعه « Neither You Nor I» از شعر خیام «اسرار جهان را نه تو دانی نه من» به زبان انگلیسی اجرا کرد.

« Mr. Morgen» و« The Sunken Ship» به‌عنوان قطعات بعدی این کنسرت شنیدنی شد و سرپرست گروه تندر قبل از اینکه به سراغ اجرای قطعات جدید برود گفت: همیشه این لطف شامل حال ما می‌شود که هنرمندان عزیز زیادی در کنسرت ما حضور پیدا می‌کنند و باعث افتخار ماست که خدمتشان هستیم و این حمایت‌ها باعث دلگرمی می‌شود. من همیشه از موزیسین‌ها شروع می‌کنم و اول‌ازهمه «همایون مجد زاده» را معرفی می‌کنم و اعضای گروه کهت میان که حضور پیداکرده‌اند.»

سپس پس از تشویق‌های تماشاگران، انزابی پور ادامه داد: «ما امشب میزبان مهمانان زیادی هستیم و به دلیل هیجانی که در معرفی این دوستان است ترجیح می‌دهم آن‌ها را به‌صورت جداگانه معرفی کنم. قطعه از دومین آلبوم گروه، برای نخستین بار است که به این شکل اجرا می‌شود. نام این قطعه «Ignoble One» یعنی نااهل و درواقع از بخشی از شعر فردوسی است که می‌گوید «سر ناکسان را برافراشتن/ وز ایشان امید بهی داشتن» و موضوع هم مربوط به حکایتی در گلستان می‌شود درواقع این قطعه را به‌صورت سبک و سیاق جدید اجرا خواهیم کرد.»

وی اعضای گروه موسیقی «گره» را معرفی و اعلام کرد که این گروه چند هفته دیگر در همین سالن به اجرای برنامه خواهند پرداخت و سپس «علی اظهری»، «شهریار مسرور» و «صنم پاشا» از دیگر مهمانان این کنسرت به تماشاگران معرفی شد.

در ادامه انزابی پور قطعه « We Sold It» را با موضوع محیط‌زیست از دومین آلبوم گروه برای اولین بار اجرا کرد و درباره آن گفت: در جشنواره موسیقی سبز، این کار جایزه بهترین آهنگ راک را برد اما حال و هوای اصلی کار کانتری است اما امشب باحال و هوای تازه‌ای برایتان به اجرا درمی‌آوریم.

قطعه بعدی گروه تندر با نام « Madiba» که به نلسون ماندلا تقدیم شده بود برای مخاطبان اجرا شد و کاملاً با موسیقی که تابه‌حال شنیده بودند تفاوت داشت.

اساتید و دست‌اندرکاران سفارت اتریش مهمان‌های ویژه کنسرت گروه تند بودند که انزابی پور گفت: دوستان عزیز از بخش فرهنگی سفارت مکزیک در خدمتشان هستیم و قرار بود میزبان سفیر کشور مکزیک باشیم اما به دلایلی نتوانستند حضور پیدا کنند و امیدواریم بتوانیم در اجرای قطعات بعدی در خدمت ایشان باشیم.

پس از اجرای قطعات « Enjoy The Press» و « Rockin’ Man» در ادامه اردوان انزابی پور عنوان کرد که قرار است گروه قطعه‌ای به نام « White Bird» از آلبوم گروه هیواک (گروه محمد برزیده و آیدین انزابی پور) به اجرا درآورد که محمد برزیده آن را خواهد خواند.

در ادامه قطعات « Occupied Lands» و « Bootlicker» اجرا شد و در « Once Again» در فضای فلسفی به اجرا درآمد.

در انتها قطعه آخر گروه با عنوان «بزن ساز» از آلبوم سوم گروه اجرا شد که سرپرست گروه تندر درباره آن گفت: در این آلبوم سیستم جدیدی را پیاده می‌کنیم که خیلی تفاوت دارد البته در سبک کارها این تغییرات وجود ندارد بلکه این قطعه فارسی است. امیدوارم دوست داشته باشید.»

محمد برزیده (گیتار الکتریک و همخوان)، بیتا صادقی (گیتار الکتریک)، آیدین انزابی پور (درامز) و کاوه وزیری (گیتار باس و همخوان) اعضای ارکستر را تشکیل می‌دادند.

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه