ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۴۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۴

اجرای پرشور حاجیلی در بندرعباس

ریتم نو : امید حاجیلی خواننده پرانرژی ایران روز بیست و نهم مردادماه در سالن شهید آوینی شهر بندرعباس و در دو سانس به روی صحنه رفت.


 

 

سانس اول با این اجرا با تأخیر سی‌دقیقه‌ای و با ریمیکسی از کارهای زنده‌یاد پاشایی به مناسب زادروز تولد وی آغاز شد. امید حاجیلی از همان ابتدا با استفاده از اصطلاحات بندری شور خوبی را در سالن ایجاد کرد.

حاجیلی در این کنسرت یازده قطعه را  اجرا کرد که اولین اجرا آهنگ" وای وای " بود.

شرایط کنسرت از زبان حاجیلی:

امید حاجیلی بارها در کنسرت مردم را به دست زدن تشویق می‌کرد. وی شرایط کنسرت خودش را در همه جای دنیا برای تماشاگران قرمزی دست از کف زدن زیاد در طول کنسرت... درد گرفتن شانه‌ها و گرفتگی صدا بیان کرد.

در این کنسرت حاجیلی دست به ساز شد و در چندین قطعه برای مردم ترومپت نواخت، سازی که خیلی‌ها حاجیلی را با این صدا می‌شناسند.

 

علاقه حاجیلی به موسیقی بندری

اجرای قطعات بندری توسط امید حاجیلی ممکن است ذهن‌ها را به این سمت ببرد که حاجیلی فرزند جنوب است،اما علت این علاقه 5سال همکاری با ناصر عبدالهی به‌عنوان نوازنده و 2 سال رهبر ارکستر رضا صادقی بودن است.

سپس حاجیلی از مرتضی کریمی نوازنده  بندرعباسی دعوت کرد که به روی سن بیاید که تک‌نوازی عود وی سالن را چندین بار به وجد آورد.

 

این بار مردم برای امید حاجیلی خوانند:

به علت مشکلات که بین  حاجیلی و شاعر کار " پشت باغ مولوی " پیش‌آمده بود، قرار شد اجرا حاجیلی قسمت بندرعباسی این کار را نکند و به‌جای آن قسمت شعر فارسی را بخواند که با مخالفت شدید مردم همراه شد و این مردم قسمت بندری آهنگ را برای حاجیلی خواندند که جو خوبی در سالن برقرار شد.

بعد از آهنگ باغ مولوی حاجیلی از دو نوازنده تبریزی دعوت کرد که بروی سن بیایند که تک نواری‌های این دو عزیز مورد استقبال قرار گرفت  و سپس اعضای گروه خود را معرفی کرد.

 

همراهان حاجیلی در این کنسرت:

انوشیروان ترابی ، مازیار احمد پور ، احسان امیدی ، محسن خاش ، علی ضرابی و حسین شریفی ارکستر حاجیلی بودند.

 

ادای دین به ناصر عبدالهی:

در قسمت آخر کنسرت امید حاجیلی که قول داده بود سکوی پرتابی برای فرزند ناصر عبدالهی باشد. از نوید دعوت کرد بر روی سن حاضر شود تا با همراهی او قطعه " یامبو صله " را اجرا کند و  با این اجرا نه‌تنها یاد ناصر عبدالهی را زنده کردند بلکه سالن را به وجد آوردند.

درحالی‌که زمان کنسرت به پایان رسیده بود، امید حاجیلی قسمتی از آهنگ  بوم بوم که حتی برای کنسرت تمرین نکرده بود همراه مردم زمزمه کرد.

درنهایت هم از مسئولین سالن برای اجرای دوباره آهنگ دلبر سیاه درخواست  2 دقیقه وقت کرد که با همکاری مسئولین برگزاری ، پرشورترین قسمت کنسرت را اجرا کرد و همانند گذشته خاطر خوبی از امید حاجیلی در بندرعباس به‌جا ماند.

منبع : ریتم نو

نویسنده : محمد کمالی

 
تقویم هنری ادامه