ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۴۷۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶

پروفسور گرجستانی، رهبری ارکستر زهی بزرگ‌سالان نوای شهرآشوب را به عهده گرفت

پروفسور «تنگیز شاولو خاشویلی» آهنگساز، رهبر ارکستر و نوازنده سرشناس گرجستانی، رهبری ارکستر زهی بزرگ‌سالان نوای شهرآشوب را به عهده گرفت.
 



به گزارش ریتم نو، «علی قزانی» مدیر ارکسترهای «نوای شهرآشوب» با اعلام این خبر، گفت: «ارکستر زهی بزرگ‌سالان نوای شهرآشوب به سرپرستی و رهبری تنگیز شاولو خاشویلی (از کشور گرجستان)، باهدف شرکت در فستیوال‌ها، جشنواره‌های داخلی و خارجی تشکیل شد که در همین راستا و طی فراخوانی از تمامی واجدین شرایط و نوازندگان سازهای (ویولن، ویولا، ویولن‌سل، کنترباس) در گروه سنی ۱۷+ دعوت به همکاری داریم.»



وی در ادامه افزود: «مهلت ثبت‌نام جهت حضور در این ارکستر تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۶ است و هنرمندان می‌توانند اطلاعات لازم را از طریق راه‌های ارتباطی مرکز آموزش موسیقی نوای شهرآشوب کسب نمایند.»



پروفسور «تنگیز شاولوخاشویلی» متولد ۱۹۴۶ در تفلیس گرجستان، در سال ۱۹۶۷ از کالج موسیقی تفلیس در رشته پیانو و تئوری موسیقی فارغ‌التحصیل شده و در سال ۱۹۷۲ در کنسرواتور تفلیس رشته آهنگسازی را به پایان رسانده است. ایشان در ادامه و در سال ۱۹۷۷ دوره آهنگسازی را در اسپیرانتور با امتیاز عالی گذرانده‌اند. وی به مدت ۳۰ سال به‌عنوان استاد موسیقی در کنسرواتور تفلیس و کالج موسیقی فعالیت داشته است و دروس پیانو، تئوری موسیقی، هارمونی، سلفژ، کنترپوان، آنالیز فرم موسیقی، آهنگسازی، ارکستراسیون و سازشناسی تدریس نموده‌اند.



معاونت فرهنگی ارکسترا سمفونی دولتی گرجستان، مدیریت انجمن آهنگسازی گرجستان (خانه موسیقی)، مدیریت گروه موسیقی در رادیوتلویزیون گرجستان، سردبیری بخش موسیقی استودیو «کارتولی پیلمی» (فیلم گرجی) برای کودکان، نویسندگی قطعات علمی در زمینه اپرا، سمفونی و کنسرت‌های (پیانو- فلوت – ویولن)، نویسندگی آثاری برای آوازخوانی، آواز گروهی و سازهای مختلف و موسیقی متن فیلم، نویسندگی و تألیف مقالاتی در ارتباط با موسیقی معاصر گوشه‌ای از فعالیت‌های بی‌شمار پروفسور تنگیز است. همچنین ایشان در مدت اقامتشان در ایران، به تدریس موسیقی در کنسرواتوری تهران، اجرای برنامه‌های متنوع همراه با دانشجویان خود در مراکز هنری تهران ازجمله برنامه‌ای برای کمک به زلزله‌زدگان بم، رسیتال پیانو در فرهنگسرای هنر (ارسباران)، آموزش روش‌های آهنگسازی و اجرای موسیقی گرجستان و مقایسه آن با موسیقی ایرانی، تدریس و آموزش دروس تخصصی موسیقی (آهنگسازی، هارمونی، کنترپوان، فرم، آنالیز و پیانو)، حضور در هیئت ژوری و به داوری در اجرای موسیقی جشنواره موسیقی فجر، پرداخته‌اند.



شایان‌ذکر است که هنرجویان، هنرمندان و نوازندگان واجد شرایط عضویت در ارکستر زهی بزرگ‌سالان، می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.shahrashoobmusic.com مراجعه نمایند و یا با شماره تلفن ۸۸۰۸۱۶۳۹ (خط ویژه) تماس حاصل فرمایند. ناگفته نماند که پس از ثبت‌نام، زمان آزمون و مصاحبه حضوری متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه