ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۴۵۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

اولین آلبوم تصویری آکاپلای موسیقی ایران منتشر می‌شود

ریتم نو - اولین آلبوم رسمی گروه آوازی دامور که نخستین آلبوم تصویری به سبک آکاپلا (آواز بدون همراهی ساز) در ایران است، به‌زودی منتشر و با تیراژ گسترده در سراسر کشور راهی بازار موسیقی کشور خواهد شد.



این اثر اولین آلبوم رسمی گروه آوازی دامور بعد از 6 سال فعالیتش خواهد بود که 10 قطعه موسیقی و کلیپ متفاوت به نام‌های آها بوگو (گیلکی)، کوچه لَرَ سوسَپ میشم ( آذری)، موسیقی کارتون‌ها (نوستالژی)، معرفی، مدارا کن (پاپ)، Sway، Adagio in Gminor Schindler’s List، Anitra’s Dance Toccata & Fugue و Symphony V دارد و به‌صورت دیجی پک (آلبوم صوتی به همراه آلبوم تصویری) در دو نسخه دیجیتال در فضای اینترنت (سامانه ریتمو) و فیزیکی در فروشگاه‌های فرهنگی و هنری سراسر کشور منتشر می‌شود. قطعات این اثر که در گستره‌های مختلف صدایی به‌صورت پولی فونی (چندصدایی) برای خوانندگان تنظیم‌شده، همراه با افکت‌های صوتی و تقلید سازهای مختلف مانند درامز، گیتار باس، ترومپت، نی و دودوک بدون همراهی ساز (Acapella) است.



photo_2017-03-07_10-07-26به گفته «فراز خسروی دانش» رهبر گروه آوازی دامور، زمان انتشار اولین آلبوم این گروه اواخر فروردین‌ماه 96 خواهد بود و غزل اکلیلی، اهدا مصلحی، فروغ فضلی، مینا جعفری، محمود رحمانی و عطا حکاک از سولیست‌های این آلبوم خواهند بود که به هنرنمایی می‌پردازند و همچنین کلیپ‌های این اثر توسط «حنانه واحدی» کارگردانی شده و میکس و مسترینگ آلبوم را «نوید رهبر» بر عهده داشته‌اند.



شایان‌ذکر است که گروه آوازی دامور فعالیت رسمی خود را از سال 89 به سرپرستی فراز خسروی دانش آغاز نمود و کنسرت‌های مختلفی را در تهران و شهرستان برگزار نموده است. ناگفته نماند «دامـور» واژه‌ای پارسی و به معنای آواز نرم و لطیف است که مرتبط با نوع فعالیت گروه انتخاب‌شده است. قطعات گروه منتخبی از موسیقی سازی و آوازی است که در شاخه‌های کلاسیک، جَز، محلی و پاپ اجرا می‌شوند. همچنین این گروه در طول مدت فعالیت خود توانسته در اولین سال شرکت در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر مقام سوم را کسب نماید و همچنین با خواننده‌های مطرح ایران نیز همکاری نموده است.




منبع: ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه