ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۱۹ دی ۱۳۹۵

«آوای موج» راوی داستان عاشقانه در جشنواره فجر

ریتم نو – گروه موسیقی آوای موج با ارائه طرح دوساله‌ای قرار است قطعه زار و دیزنگرو را اجرا کند که راوی داستان 120 ساله‌ی شهر بوشهر است.


نشست خبری اجرای گروه موسیقی آوای موج در جشنواره بین‌المللی موسیقی با حضور محسن آقایی و بهروز فرح‌شیرازی (روابط عمومی گروه) ظهر امروز یکشنبه 19 دی‌ماه برگزار شد.


محسن آقایی در ابتدای این نشست درباره حضور در جشنواره گفت: «گروه آوای موج برای دومین سال است که در جشنواره فجر شرکت می‌کند. ما سال گذشته طرح دوساله‌ای  که مربوط به موسیقی حاشیه خلیج‌فارس می‌شود را به جشنواره فجر ارائه کردیم و سعی کردیم امسال نقاط مشترکی از موسیقی بوشهر و منطقه جنوب روی صحنه بیاوریم و به موسیقی 15 دقیقه‌ای «زار» بپردازیم. همچنین مراسم چهار دستمال و مراسم خیام خوانی محفلی را خواهیم داشت که برای نخستین بار در کنسرت اجرا می‌شود.البته بیشترین اجرای ما که به آن می‌پردازیم موسیقی زار است.»


بهروز فرح‌شیرازی در ادامه به معرفی گروه آوای موج پرداخت و بیام کرد: «این گروه از محله امامزاده بوشهر که زادگاه موسیقی است، از سال 1386 به سرپرستی محسن آقایی متولدشده و تا امروز ۳۰ کنسرت در سطح کشور داشته و تقریباً در ۵۰ جشنواره و همایش‌های بین‌المللی حضورداشته که به‌عنوان برگزیده بسیار از این جشنواره‌ها انتخاب‌شده است و آخرین فعالیت‌های امسال جشنواره مشترک ایران و کره جنوبی بود.»


روابط عمومی گروه درباره اجرای قطعه زار و دیزنگرو گفت: «داستان طولانی دارد و مربوط به ماه‌گرفتگی در جنوب می‌شود که مردم بوشهر به این اتفاق به‌عنوان ماوراءالطبیعه نگاه می‌کردند و فکر می‌کردند از جنس اجنه است. به همین خاطر سعی می‌کردند با ابزار و فلزات ایجاد سروصدا کنند تا افراد فرازمینی را دور کنند چراکه معتقد بودند ماه‌گرفتگی نتیجه عمل فرازمینی‌ها است.»


وی ادامه داد: «این اتفاق 120 سال در شهر بوشهر رخ داده است و بازگوکننده داستان برده سیاه‌پوستی است که عاشق دختر رئیس کنسولگری انگلیس می‌شود که این وصلت برای انگلیس خطرناک بود و ما در خلال این داستان که بیان‌کننده فرهنگی در بوشهر است، نکات ظریفی را بیان می‌کنیم.


علیرضا فرحی، سیاوش مهیمنه، مهدی گلستان، سهند امامزاده‌ای، حمید باصره، پدرام عطایی، هادی منوچهری، مرتضی عنبری، بهنام بهمنی،مجید عباس‌دشتی و مجید پاکدل اعضای گروه آوای موج به خوانندگی « آماج عباسی» هستند.


گفتنی است؛  سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به ریاست حمیدرضا نوربخش از 22 دی تا 1 بهمن در تهران برگزار می‌شود.



منبع: ریتم نو


نویسنده: حمیدرضا پیرمحمدی


عکس: سید احمد شریعتی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه