ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۸ دی ۱۳۹۵

اجراهای جشنواره موسیقی فجر را آنلاین ببینید!

ریتم نو – حمیدرضا نوربخش رئیس سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در نشست رسانه‌ای گفت: «در این دوره از جشنواره، برای اولین بار اجراها به‌صورت زنده و آنلاین برای مخاطبان پخش خواهد شد.»

norbakhsh-8




نشست ویژه سی و دومین جشنواره موسیقی فجر ، ظهر روز شنبه 18 دی‌ماه با حضور حمیدرضا نوربخش (رئیس جشنواره موسیقی فجر) و حامد عنقا (مدیرعامل شرکت حام) برگزار شد.


در ابتدا حمیدرضا نوربخش بابیان اینکه این خبر را برای نخستین بار مطرح می‌کند گفت: «امسال برای اولین بار هر آنچه در جشنواره موسیقی فجر رخ می‌دهد، از طریق مجموعه حام به مدیریت حامد عنقا به‌صورت آنلاین پخش می‌شود.»


وی ادامه داد: «قطعاً با توجه به محدودیت فضای سالن‌ها، بهای بلیت و بعد مسافت بسیاری از علاقه‌مندان به موسیقی از حضور در این رویداد موسیقایی محروم می‌شوند و پخش آنلاین برنامه‌هایی که به‌صورت زنده در جشنواره اجرا می‌شود می‌تواند این مسئله را جبران کند.»


وی افزود: «گروه هدف پخش برنامه‌های زنده و در حال اجرا در جشنواره به‌صورت آنلاین، افرادی هستند که ساکن شهرستان هستند و یا در تهران سکونت دارند و به دلیل مسائل مالی نمی‌توانند به‌صورت زنده برنامه را تماشا کنند.»


نوربخش تصریح کرد: «این اتفاق می‌تواند فراگیر شود و مردم در طی سال با این امکان آشنا شده و از آن استفاده کنند. این امکان جدیدی است که به اهالی موسیقی داده‌شده و بیشترین سهم فروش آنلاین به خود هنرمندان خواهد رسید.»


وی در ادامه این نشست در خصوص شرایطی که جشنواره برای دانشجویان فراهم کرده نیز گفت: «امروز دسترسی دانشجویان به سایت جشنواره راه‌اندازی خواهد شد و هنرستانی‌ها و دانشجویان رشته موسیقی می‌توانند با مراجعه به سایت جشنواره از امکاناتی که ستاد برگزاری برای آن‌ها فراهم کرده ، بهره‌مند شوند.»


این خواننده موسیقی سنتی در خصوص حضور موسیقی انقلاب در این جشنواره گفت: «ما امسال بحث موسیقی انقلاب را به‌صورت یک بخش ممتاز در جشنواره داریم. موسیقی انقلاب در جشنواره‌های گذشته کمرنگ‌تر بود بر همین اساس تصمیم گرفتیم در این دوره نقش این نوع خاص از موسیقی کشورمان را پررنگ‌تر کنیم. گروه‌های شاخصی نیز بر این اساس آثار برجسته موسیقی انقلاب را اجرا می‌کنند که با نگاه هنری که این گروه‌ها خواهند داشت ، قطعاً این قطعات بسیار شنیدنی خواهند بود.»


حمیدرضا نوربخش در بخش دیگری از صحبت‌هایش در خصوص امکان کم شدن مخاطبان سالن‌ها با توجه به پوشش آنلاین جشنواره گفت: «اتفاقاً سیستم کنسرت آنلاین نوعی هم‌افزایی ایجاد می‌کند. افرادی هستند که امکان دیدن کنسرت در سالن‌ها را ندارند و با دیدن کنسرت‌ها به‌صورت آنلاین ممکن است برای حضور در سالن‌ها راغب شوند. ما باید از گسترده شدن دامنه تکنولوژی در اتفاق‌های هنری استقبال کنیم.»


نوربخش تأکید کرد: «ما تلاش می‌کنیم تمامی سالن‌ها را برای پخش آنلاین اجراها آماده کنیم. البته لازم است که سالن‌ها هم امکانات لازم را فراهم کنند.»


در ادامه این نشست حامد عنقا مدیرعامل شرکت حام گفت: « بودن ما در کنار جشنواره برایمان اتفاق خوبی است و امیدواریم بتوانیم به مخاطبان حوزه موسیقی به‌درستی خدمت‌رسانی کنیم.در برنامه‌های آتی ما پرداختن به تئاتر و سینما هم وجود دارد.»


وی در خصوص دسترسی مخاطبان به پخش آنلاین اجراها گفت: «هیچ‌گونه محدودیتی برای دسترسی وجود ندارد. با زیرساخت‌هایی که ما به‌کاربرده‌ایم و با استفاده از پلتفرم‌هایی که برای سیستم کنسرت آنلاین استفاده‌شده است، مخاطبان در هرکجای ایران و جهان که باشند، با پایین‌ترین سطح دسترسی به اینترنت می‌توانند اجراهای جشنواره را ببینند. همچنین اگر اینترنت قطع شود، به‌هیچ‌وجه تصاویر دچار قطع‌شدگی نمی‌شود.»


مدیرعامل شرکت حام تأکید کرد: «طبیعتاً ما یک سرویس‌دهنده هستیم و برنامه گذار نیستیم. باید توجه داشت که دیدن کنسرت در سالن قابل‌مقایسه با دیدن اجراها از پشت مانیتورها نیست. ما امکان دیدن آنلاین اجراها را برای کسانی به وجود آوردیم که به هر دلیلی امکان حضور در سالن را ندارند.»


عنقا در خصوص نحوه قیمت‌گذاری بلیت‌های آنلاین جشنواره نیز گفت: « قیمت‌گذاری اجراهای آنلاین بر مبنای تصمیمی است که ستاد جشنواره می‌گیرد.اما به‌احتمال فراوان قیمت بلیت‌ها همان قیمتی است که ما در دیگر اجراهای آنلاین به فروش رسانده‌ایم. ما هم‌اکنون آماده شروع بلیت‌فروشی در شهرستان‌ها هستیم و منتظر اعلام دبیرخانه جشنواره برای باز کردن بلیت‌فروشی اجراهای آنلاین هستیم. در ابتدا ما بلیت‌فروشی شهرستان‌ها را آغاز خواهیم کرد و 24 ساعت قبل از هر اجرا ، بلیت‌فروشی آنلاین مخاطبان تهرانی را انجام خواهیم داد.»


وی در پایان این نشست گفت: « برای اصحاب رسانه نیز امکانی فراهم خواهد آمد که بتوانند به‌صورت نامحدود اجراهای جشنواره موسیقی فجر را تماشا کنند.»


گفتنی است ؛ سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به ریاست حمیدرضا نوربخش از 22 دی تا 1 بهمن در تهران برگزار می‌شود.



منبع : ریتم نو


نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی


عکس : عرفان زاده سلطان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه