ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۴۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۹ - ۱۲ دی ۱۳۹۵

آلبوم «گاهی درخشش آفتاب» رونمایی شد

ریتم نو - فرهنگسرای نیاوران 10 و 11 دی‌ماه سال جاری میزبان اعضای گروه ساکن روان بود که پس از سه سال توانستند بار دیگر روی صحنه بروند و در این اجرا از تمامی قطعات آلبوم جدیدشان رونمایی کنند.


ریتم نو - فرهنگسرای نیاوران 10 و 11 دی‌ماه سال جاری میزبان اعضای گروه ساکن روان بود که پس از سه سال توانستند بار دیگر روی صحنه بروند و در این اجرا از تمامی قطعات آلبوم جدیدشان رونمایی کنند.


این گروه موسیقی در سال 79 به همت احسان بیرقدار و بصیر فقیه نصیری تأسیس شد و در سال 88 برای نخستین بار روی صحنه رفت و در ادامه اعضای گروه قطعات همان اجرا را در سال‌های 88 و 89 در استودیوهای مدرن، پاپ و تم، ضبط می‌کنند و نهایتاً در سال 91 نخستین آلبوم رسمی گروه با عنوان «ساکن روان» در بازار رسمی موسیقی کشور منتشر می‌شود.


اعضای گروه منتخبی از آلبوم «ساکن روان» را به اجرا درآوردند اما اصلی‌ترین قطعات اجرایی آهنگ‌های دومین آلبوم گروه با عنوان «گاهی درخشش آفتاب» بود تا به این صورت از دومین اثر گروه رونمایی شود.


بیرقدار ضمن اعلام انتشار آلبوم گاهی درخشش آفتاب در اواخر دی‌ماه، درباره این رونمایی گفت: «دومین آلبوم موسیقی گروه قرار بود پیش از کنسرت منتشر شود اما تأخیری که در انتشار به وجود آمد، باعث شد که اجرای ما پیش از آلبوم باشد»


در این کنسرت قطعاتی چون «آغاز یک پایان» با شعری از کیومرث منشی‌زاده، «چنین یگانه که خواهد بود؟» و «بی تو خاکسترم» با اشعار م.آزاد، «میوه‌های ملال» با شعری از یدالله رویایی، «بادها» از سروده‌های اردشیر رستمی، «دستت را به من بده»، «سلام ماهی‌ها» با شعری از فروغ فرخزاد، «اما، اگر بهار نیاید...» با شعری از منوچهر نیستانی و «آرام باش» با شعری از محمد شمس لنگرودی به اجرا درآمد.


بصیر فقیه نصیری و احسان بیرقدار (آهنگساز و خواننده)، سهیل فقیه نصیری (نوازنده گیتار الکتریک)، فرشاد رمضانی (گیتار باس)، یگانه حسینی نیا (نوازنده ویولن)، شقایق صادقیان (نوازنده فلوت) و امیرعلی طاهری (نوازنده درامز) اعضای ارکستر گروه «ساکن روان» را تشکیل می‌دادند.


از نکات قابل‌توجه این اجرا پخش دکلمه‌ای با صدای پرویز پرستویی پیش از اجرای قطعه «دستت را به من بده» بود البته این بازیگر نام‌آشنا در سالن حضور نداشت و فقط صدای ضبط‌شده او در سالن شنیده می‌شد.


از دیگر نکات مهم کنسرت گروه ساکن روان، حضور فرشاد رمضانی به عنوان نوازنده بود که رمضانی پس از ده سال دست به ساز شد و به هنرنمایی پرداخت.


گفتنی است؛ محمدرضا فروتن، فرهاد هراتی، هومن موسوی، حمیدرضا دیبازر، علی جعفری پویان، استاد موسوی گرمارودی، مجید علیزاده، علی پژوهشگر، عماد اجلال و ایمان جعفری ازجمله مهمانان این اجرا بودند.


منبع: ریتم نو
عکس: صادق کندری

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه