بابیان صحبتهای بنیامین به این نتیجه میرسیم که ملانی مشکلی برای حضور درصحنه نداشته و مجوزهای لازم برای حضورش روی صحنه گرفتهشده است و عدهای بهاصطلاح خاله زنک موجب این مسئله شدهاند اما وقتی نگاهی به سابقه فعالیت ملانی میاندازیم متوجه میشویم که اینطور نیست و ملانی از آخرین همکاریاش با زندهیاد مرتضی پاشایی دیگر مجوز حضور روی استیج سالن میلاد نمایشگاه بینالمللی تهران را نداشته است.
از طرفی صحبتهای سلیم احمدی (مدیر برنامههای بنیامین بهادری) در گفتگو با فارس این شائبه را به وجود آورده است که مسیحی بودن ملانی و مصادف شدن اجرای بنیامین با شب کریسمس باعث جلوگیری از حضور وی روی صحنه شده است و این موضوع تا جایی پیش رفت که یکی از روزنامهها تیتر یک خود را به همین موضوع اختصاص داد و با انتشار عکسی از خواننده زیرزمینی در حال گریه به این موضوع قوت بخشید.
بد نیست نگاهی به حضور جدی ملانی در موسیقی ایران بیندازیم که به همراه خواهرش رایسا در سال 1385 با گروهی به نام اکسنت به خوانندگی بهرنگ بهادر زاده در بیست و دومین جشنواره موسیقی فجر شرکت میکند و اعضای گروه را مهدی فردی(پیانو)، امیر میلاد نیکزاد و امیرحسین اویسی (کیبورد)، صفا درمان (گیتار)، حامد طاهری (بیس) و محمد شعبانی (پرکاشن) تشکیل میدادند و ملانی بهعنوان نوازنده (ویلنسل) و رایسا بهعنوان همخوان گروه را همراهی میکردند و اتفاقاً در بخش رقابتی موسیقی پاپ نیز مقام دوم را کسب میکنند.
ملانی در ادامه فعالیتهایش وارد گروه زندهیاد مرتضی پاشایی میشود و بهعنوان همخوان، این خواننده و گروهش را در بسیاری از اجراها همراهی میکند و چون بسیاری از طرفداران و مخاطبان موسیقی چهرهی او را ندیده بودند، همیشه خانم مدل معروف را با ملانی اشتباه میگرفتند و زمان معرفی ملانی روی استیج کسی فکر هم نمیکرد که این ملانی همان خواننده زیرزمینی باشد به همین خاطر این همکاری ادامه پیدا کرد تا جایی که وی علاوه بر این همکاری در کنسرت تئاتر «روزهای آخر اسفند» نیز شرکت میکند و چندین شب در تالار وحدت بهعنوان همخوان اشکان خطیبی و غزل شاکری را همراهی میکند.
در این همکاری نیز کسی متوجه هویت ملانی نمیشود تا اینکه یکی از اجراهای کنسرت تئاتر روزهای آخر اسفند با کنسرت زندهیاد مرتضی پاشایی همزمان میشود و ملانی قول حضور در این کنسرت را هم میدهد و میگوید هر طور شده خودش را به اجرا میرساند اما پیش از اجرای پاشایی، مسئولین مربوطه که به سالن آماده بودند متوجه میشوند ملانی آوانسیان همان «ملانی» معروف و خواننده زیرزمینی است (چراکه در آن زمان ملانی همکاری مشترکی با یکی از خوانندگان زیرزمینی داشته و سروصدای زیادی برپا کرده بود) و به گروه اعلام میکنند که ملانی دیگر اجازه حضور روی صحنه کنسرتشان را ندارد البته ملانی از این موضوع بیخبر است و فکر میکند قطع همکاریاش با پاشایی به دلیل همکاری با کنسرت تئاتر روزهای آخر اسفند است.
با توجه به این موضوع که هویت ملانی آوانسیان در آخرین همکاریاش با زندهیاد مرتضی پاشایی برای وزارت ارشاد مشخصشده بود این سؤال مطرح میشود که بنیامین چگونه و با چه اسمی مجوز حضور ملانی را بهعنوان نوازنده ویلنسل در اجرای کنسرت «پریزاد» گرفته است؟!
از طرفی بنیامین برای تبلیغات کنسرتش از حضور این خواننده زیرزمینی استفاده کرد و در همان تبلیغات مشخص شد که نوازنده ویلنسل کنسرت پریزاد همان خواننده زیرزمینی معروف است و شاید همین امر موجب استقبال خوب از این کنسرت و از طرفی جلوگیری از حضور ملانی روی صحنه شده باشد.
منبع: ریتم نو
نویسنده: مریم رفائی