+ عدم رعایت حقوق معنوی آهنگسازان باعث گرایش آنها به خواندن آثار خودشان میشود .
این آهنگساز باسابقه درباره خوانندگی آثار خودش بابیان شعر «رنج گل بلبل کشید و بوی گل را باد برد / بیستون را عشق کند و شهرتش فرهاد برد» گفت: «وقتی پس از گذراندن سالهای متمادی در زمینه آهنگسازی و ساخت کارهای ریز و درشت در این وادی، نگاهی به خوانندگان همدوره خودم (که همزمان با من فعالیت موسیقیشان را شروع کرده بودند و باهم کارهای مشترک فراوانی داشتیم انداختم،متوجه شدم که ناخودآگاه دارم از پایین به بالا نگاه میکنم و آنها دیگر رو به روی من نیستند.«
وی ادامه داد: «روزی که برای یکی از دوستان پزشکم نزدیک یک ساعت توضیح میدادم که خواننده فقط با صدای زیبایش آهنگ را خوانده و فکر و ایده برای کسی دیگر به نام آهنگساز است و نهایتاً یک آهنگ زیبا محصول تلاش افراد زیادی چون شاعر، صدابردار، نوازنده و غیره است، تصمیم گرفتم بهاصطلاح طرحی نو دراندازم . ضمن اینکه عدم رعایت حقوق معنوی آهنگسازان باعث گرایش آنها به خواندن آثار خودشان باهدف بهرهمندی بیشتر از منافع آثارشان شده است.»
این آهنگساز و خواننده درباره فضای آهنگهایی که خوانده گفت :«من قبلاً هم کارهایی زیادی خواندم که البته همه در ژانر موسیقی ایرانی بوده و بعضی از آنها بارها از شبکههای مختلف صداوسیما پخششده و حتی برخی مانند پابوس منتشر هم شده است. ولی بعد از تست زدنهای فراوان ، شاخهای از موسیقی پاپ که درواقع موسیقی الکترونیک با رنگ و بوی ایرانی را انتخاب کردم و کارهایی را در این زمینه خواندم که آهنگ پیله نخستین آنهاست. قطعهی پیله مراحل مجوز وزارت ارشاد را طی کرده و بهزودی منتشر خواهد شد و موزیک ویدئوی آنهم در حال تهیه است و بعد از پخش نسخه صوتی آن منتشر خواهد شد. ضمن اینکه آهنگ و تنظیم همه کارها را خودم انجام دادهام.»
حسینی دربارهی چگونگی گذر از حال و هوای موسیقی سنتی و ارکسترال به فضای پاپ و الکترونیک اینگونه توضیح داد: «من سالهای خیلی دور این تجربه را داشتهام و حتی یک آلبوم پاپ نیز آهنگسازی کردم که آن موقع بنا به دلایلی، با گروه تولید آلبوم تصمیم گرفتیم منتشرش نکنیم . شاید برایتان جالب باشد بدانید که تم اولیه سنتور فیلم علی سنتوری را من برای محسن چاوشی اتود زدم و پیش آقای مهرجویی بردیم که البته آن نسخه فقط یک اتود تقریباً بداهه بود و باید کامل میشد ولی برای مجاب کردن آقای مهرجویی که سنتور روی آهنگ چاوشی و فیلم علی سنتوری جواب میدهد کاملاً مناسب بود هرچند آهنگسازی آن فیلم قسمت من نشد.»
وی اضافه کرد: «خود محسن چاوشی هم در صحبتهایش به این موضوع اشارهکرده و ماکت کار هم موجود است و عجیبتر اینکه روی ماکت آهنگ "رفیق من" از محسن چاوشی ،در انتهای آهنگ ، من یکتکه تکنوازی بهصورت آوازی اجرا کردهام که شدیداً تداعیکننده بخش نسبتاً شنیدهشدهای از نسخه نهایی آن آهنگ شده است .ظاهراً در آنجا من زودتر ذهنیت آهنگساز علی سنتوری را حدس زده بودم!»
منبع: ریتم نو