ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۴۱۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۵

شبی که از هیجان گذشت!

ریتم نو - سالن تئاتر مستقل تهران در شامگاه 4 دی‌ماه میزبان سومین تجربه از شب شنبه‌ها با عنوان پرفورمنس «هیجان گذشته است» بود.
saturday-nights-ritmeno-14

این پرفورمنس با اجرای گروه پارت به خوانندگی رامین فتاحیان شروع شد که در قطعه‌ی دوم که باز نوازی اثری از led zeplin بود آندره خاچیکیان به‌عنوان نوازنده میهمان به آن‌ها پیوست. دومین گروهی که در این شب به اجرا پرداختند گروه سینا میاحی بود که با تسلطی دیدنی به روی صحنه ظاهر شدند. پس از گروه سینا میاحی، فرشید کاظمی به همراه اعضای گروه الکتروکیوت که او را همراهی می‌کردند به اجرای دو قطعه به نام‌های سپید و واژگون پرداخت.


در قسمت دوم این پرفورمنس گروه اندیشه هژبر با تشویق متفاوت حاضرین به روی صحنه آمد و به اجرای یک قطعه از آلبوم دوم اندیشیا و یک قطعه از گروه Wake of Shame که به‌تازگی منتشرشده بوده پرداخت.


پس از اندیشه هژبر نوبت به گروه کهت میان رسید که همایون مجدزاده و اعضای گروهش همراه با درامر جدید گروه به روی صحنه آمد و به این موضوع اشاره کرد که "مدت‌ها بود افراد بسیاری در تلاش بودند تا بتوانند برنامه‌ای برگزار کنند که چندین گروه در یک‌شب به اجرای برنامه بپردازند، امشب این اتفاق افتاد" همچنین بیان داشت "دو قطعه از آلبوم آینده گروه اجرا خواهد شد که این قطعات برای وکال تنظیم‌شده‌اند ولی به دلیل نبود وکال در این اجرا قسمت‌های وکال به‌صورت ایمپروایز اجرا می‌شود."


بعد از اجرای پنج گروه معرفی‌شده نوبت به اجرای جمعی نوازندگان رسید، همان اجرایی که قرار بود از هیجان بگذرد.


با حضور فرهاد مجذوب به روی صحنه تماشاچیان وی را به‌صورت ایستاده تشویق کردند. رامین فتاحیان با همراهی مجذوب و فرشید کاظمی، سینا میاحی و دیگر نوازندگان به اجرای دو قطعه از Eric Clapton و Freddy King پرداختند. سپس با اضافه شدن همایون مجدزاده و نواختن قطعه The Thrill is Gone از B.B King اتفاقی که کمتر کسی به آن فکر می‌کرد اتفاق افتاد، "همایون مجدزاده بلوز نواخت!!!"


پس از اجرای این قطعه، قطعه‌ی Holier Than Thou به‌عنوان آخرین قطعه با نوازندگی همایون مجدزاده، سعید مقدمی، اندیشه هژبر و ... از این پرفورمنس به اجرا درآمد.


اعضای گروه کهت میان: همایون مجدزاده (گیتار)، سعید مقدمی (گیتار)، مصطفی صالحی (بیس)، شهرام نادری (درامز)


گروه اندیشه هژبر: اندیشه هژبر (گیتار الکتریک)، پویا قلی‌نژاد (گیتار الکتریک)، حسام الهامی‌فر (بیس)، علی مخملباف (درامز)، کیوان شیرازی (کیبورد)


گروه فرشید کاظمی: فرشید کاظمی (گیتار الکتریک)، امیر وفایی (گیتار الکتریک)، رضا غلامی (بیس)، محمدرضا ترک‌تتاری (درامز)


گروه سینا میاحی: سینا میاحی (گیتار الکتریک)، علی الماسی (گیتار الکتریک)، حمید یزدان‌فر (بیس)، علا والانژاد (درامز)، پرهام پیر (کیبورد)


گروه پارت: رامین فتاحیان (خواننده)، آریا علیزاده (گیتار الکتریک)، علی سعیدی‌فر (بیس)، علا والانژاد (درامز)


نوازندگان میهمان: فرهاد مجذوب، آندره خاچیکیان و طاها مظاهری




منبع: ریتم نو

گزارش: امین رجبی

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
انتشار یافته: ۱
Shahram Naderi
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
مرسی از امین رجبی عزیز
تقویم هنری ادامه