ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۴۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۹ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵

بازخوانی ترانه‌های قديمی در تالار وحدت

ریتم نو - کنسرت ترانه‌های قديمی (Old Songs) با اجرای قطعاتی از خوانندگان معروف دهه‌های 50 تا 70 ميلادی اروپا و امريکا و به زبان‌اصلی در تاريخ 12 دی‌ماه سال جاری در تالار وحدت برگزار می‌شود.

photo_2016-12-25_23-12-03




در اين کنسرت ترانه‌های قديمی از خوانندگانی همچون الويس پريسلی، لو جانسون، فرانک سيناترا، لئونارد کوهن، دين مارتين، شارلز آزناوور، ماری هاپکينز، گروه‌های آبا و بانی‌ام توسط گروه کُر آوای ماهان و گروه کاما و با همراهی ارکستر زهی و بادی به رهبری نيما فاتحی اجرا خواهد شد، که آوازهای آن را خوانندگانی همچون محمد حقيقی، شهره خيری و پدرام نيک نفس با همراهی گروه کُر می‌خوانند.


تمامی قطعات اين کنسرت توسط نيما فاتحی، فرهاد میر محمدصادقی و محمد حقيقی برای اين گروه 43 نفره تنظيم مجدد شده است و در انتخاب آن‌ها معيارهای زیبایی‌شناختی و انطباق با هنجارهای جامعه‌ی اسلامی ايران مد نظر قرارگرفته است. گروه کُر آوای ماهان به رهبری نيما فاتحی در دو دوره‌ی جشنواره‌ی موسيقی فجر رتبه‌های اول و دوم را کسب کرده و در دو فستيوال خارجی نيز به‌عنوان نماينده ايران شرکت کرده و موفق به دريافت دیپلم‌های نقره و برنز شده است.


نيما فاتحی رهبر گروه در مورد اين اجرا گفت: «در موسیقی‌های دهه‌های ۵۰ تا ۸۰ میلادی قطعات فاخر و ماندگاری وجود دارد که پدران و پدربزرگ‌های ما آن‌ها را از رادیوهای قدیمی می‌شنیده‌اند و با آن‌ها بزرگ شده‌اند. من همیشه آرزو داشتم روزی بتوانم این موسیقی‌های زیبا را دوباره به‌صورت زنده اجرا کنم و روحی دوباره به موسیقی‌های نوستالژیک و باشکوه آن دوره ببخشم. به‌طور قطع قطعات زیبا و ماندگار بسیاری از آن دهه‌های طلایی که هنوز سینتی سایزر‌ها و سمپل‌ها جای ارکسترهای بزرگ را نگرفته بودند وجود دارد که ارزش اجرای مجدد و بار‌ها شنیده شدن را دارند.»



منبع: ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه