ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۰۲ دی ۱۳۹۵

وحید تاج با گروه «گردون» در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت

ریتم نو - نخستین کنسرت زمستانی وحید تاج با همراهی گروه «گردون» در حالی روی صحنه رفت که توانست شبی به‌یادماندنی را برای مخاطبان موسیقی اصیل ایرانی رقم بزند.
vahid-taj-1

 کنسرت وحید تاج به همراه گروه «گردون» در سالن خلیج‌فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد و صدای این خواننده موسیقی اصیل ایرانی دلگرمی مخاطبانش در شب سرد زمستانی بود.


مخاطبانی که پنجشنبه‌شب 2 دی‌ماه 1395 در فرهنگسرای نیاوران حضور داشتند، قطعات متفاوتی را نسبت به اجراهای گذشته از تاج شنیدند و هم‌نوازی‌ها و تک‌نوازی‌های گروه گردون در بخش‌هایی از این کنسرت تماشاگران را با خود همراه کرد.


وحید تاج که در شب یلدا به همراه گروه «آهنگ» در دانشگاه Emu قبرس به اجرای برنامه پرداخته بود و مردم این کشور را در بلندترین شب سال با حال و هوای موسیقی و نوای سازهای ایرانی همراه کرده بود، صبح روز دوم  دی‌ماه به تهران بازگشت تا با گروه «گردون» به اجرای قطعاتی به آهنگسازی «آزاد میرزا پور» و «بهمن فریادرس» بپردازد و شبی به‌یادماندنی را با پایتخت‌نشینان در فرهنگسرای نیاوران سپری کند.


کنسرت وحید تاج در ساعت 21 اولین پنجشنبه دی‌ماه سال جاری با اجرای تصنیف «تو میروی» با شعری از سایه آغاز شد تا در ادامه با همنوازی تار و کمانچه مخاطبان خود را همراه کند.


«سپیدار» و «باز آ» از اشعار سعدی، انتخاب‌های بعدی این خواننده موسیقی اصیل ایرانی بودند که با همراهی گروه گردون به اجرا درآمد و تک‌نوازی عود بخش بعدی کنسرت بود تا در ادامه «ثنا» با شعری از مولانا اجرا شود.


تک‌نوازی سنتور دقایقی مخاطبان را با خود همراه کرد و سازوآواز نوا انتخاب بعدی این کنسرت بود و در ادامه تصنیف «نوا» به اجرا درآمد.


همنوازی و آواز شوشتری و همنوازی کوبه ای انتخاب‌های بعدی کنسرت بود و تصنیف «خورشید پرستان» اجرا شد تا «نازنین من» با شعری از علی تاج پایان‌بخش کنسرت دوم دی‌ماه وحید تاج باشد.


آزاد میرزا پور (تار)، بهمن فریادرس (کمانچه)، امین حیدری (عود )، پویان عطایی (سنتور)،حمید قنبری و میلاد قریشی (سازهای کوبه‌ای) اعضای گروه «گردون» هستند که در این اجرا وحید تاج را همراهی کردند.


این اجرا میزبان چهره هنرمندان نام‌آشنای عرصه‌های مختلف هنری چون آرش معیریان، سحر صباغ سرشت، شایسته ایرانی، نگار آذربایجانی، مجید مولانیا، جمشید صفر زاده، بهزاد رواقی، علی اصغر عربشاهی، مزدا انصاری، میلاد محمدی، حمید بهروزی نیا، علی ارشدی و حمید احدی بود.


گفتنی است؛ کنسرت تهران وحید تاج در تاریخ 2 دی‌ماه سال جاری در سالن خلیج‌فارس فرهنگسرای نیاوران به تهیه‌کنندگی «سید محمدجواد معینی» و همت موسسه فرهنگی هنری «هزار آواز» برگزار شد.



منبع: ریتم نو


نویسنده: مریم رفائی


عکس: امین باقری

برچسب ها: کنسرت وحید تاج
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه