ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۴۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵

رسیتال پیانو و آواز یاشار احمدی برگزار شد

 ریتم نو - یاشار احمدی شب گذشته مورخ 30 شهریور در فرهنگسرای نیاوران با همراهی سه پیانیست روی صحنه رفت.

resital-3





این رسیتال پیانو و آواز با اجرا قطعاتی کلاسیک، آثار فکرت امیروف و ترانه‌های خاطره‌انگیز ایرانی همراه بود که داریوش نخشبی سرپرست و نوازنده‌ی پیانو آن‌ها را برای اجرا تنظیم کرده بود.


 در ابتدا مجری برنامه علیرضا بدیع روی صحنه آمد پس از دکلمه یکی از غزل‌های خود از سهند پاک‌نژاد نوازنده پیانو و یاشار احمدی دعوت کرد و این دو هنرمند چهار قطعه کلاسیک verdommi intorno, Dicitencello vuie, Non ti scordar di me و Tu ca nun chaigne را با همکاری یکدیگر به اجرا درآوردند.


 برای بار دیگر علیرضا بدیع روی صحنه ایستاد پس از معرفی علیرضا نادعلی و مجید رضازاده گفت: این‌که شما عزیزان به‌جای نشستن زیر رقص نور و دود سالن میلاد اینجا تشریف آوردید نشان می‌دهد از مخاطبان خاص موسیقی هستید و به شما بزرگواران خیرمقدم عرض می‌کنم.


 وی سپس از داریوش نخشبی و حسین ترکاشوند دعوت کرد تا با هم‌نوازی پیانو، یاشار احمدی را در اجرای قطعات بردی از یادم، جان مریم، آیریلیق و عاشقم من یاری کنند.


 پس از پایان یافتن بخش اول برنامه و آنتراک، در آغاز بخش دوم سهند پاک‌نژاد به همراه خواننده مجدداً روی صحنه آمدند و چهار قطعه آذری اولری وار خانا خانا، کوچه لره سوسپمیشم، سودیگیم یاردیر و سنه ده قالماز به اجرا درآمد.


 مجری برنامه این بار با دکلمه غزل ماه و ماهی خود و پس از معرفی دکتر مثالیان، استاد شفقی نژاد، حسین مولایی، آقای شهجویی، بهاره ارجمند، دکتر شجاعی، استاد بهادر آذریان و شهرام غلامپور دو پیانیست دیگر و یاشار احمدی را دعوت کرد تا قطعات دل دیوانه، شانه، ساری و شکار آهو را اجرا کنند که با استقبال خوبی همراه بود و پس‌ازآن به درخواست مجری برنامه یک قطعه آذری دیگر به‌عنوان حسن ختام و عیدی هنرمندان روی صحنه به حاضرین اجرا شد.


 از نکات جالب‌توجه این اجرا استفاده کردن از میکروفن یاشار احمدی بود که در نشست خبری تأکید کرده بود در این رسیتال پیانو و آواز از هیچ‌گونه تجهیزات صوتی بهره نخواهد برد.



منبع: ریتم نو


نویسنده: حامد سلگی


عکس: علیرضا صبوری




برچسب ها: یاشار احمدی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه