ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۴۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۷ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵

سیاوش قمصری: به خاطر موسیقی از ایران خارج نمی‌شوم

ریتم نو - سیاوش قمصری خواننده‌ی جوانی که بیش از ده سال است در حوزه‌ی موسیقی حضور دارد و به گفته‌ی خودش، در حال کسب تجربه و مدت‌هاست به‌صورت جدی در حال جمع‌آوری اولین آلبوم رسمی خود با نام «یادگاریات» بوده است. این آلبوم مراحل اخذ مجوز را سپری می‌کند و به‌زودی برای انتشار آماده خواهد شد. استقبال از قطعاتی که به‌صورت اینترنتی از این خواننده منتشرشده و پرکاری وی بهانه‌ای شد تا گفت‌وگویی کوتاه با او انجام دهیم.


siavash ghamsari




جرقه‌ی جمع‌آوری اولین آلبوم رسمی از کجا زده شد؟


من نزدیک به ده سال است که در حوزه‌ی موسیقی حضور داشتم و سعی کردم در سکوت به کسب تجربه بپردازم. اما بعد از انتشار قطعاتی مثل «عذاب»، «یادگاریات»، «آخر هفته»،«دل‌خوش» و «تنهایی» که در ماه رمضان گذشته پخش شد و خدا را شکر همه‌ی قطعات نیز موردتوجه و استقبال مخاطبان قرار گرفت، تصمیم به جمع‌آوری و تولید یک آلبوم رسمی و مجاز گرفتم.


برای اینکه بتوانید نظر مخاطب را نسبت به خودتان و به‌خصوص موسیقی‌تان جلب کنید، چه فاکتورهایی را در نظر گرفتید. به‌خصوص که این روزها خواننده شدن و ارایه ی موسیقی کار خیلی سختی نیست...


تمام سعی خودم را به کار گرفتم تا سلیقه‌ی مخاطب را با حداقل استاندارهای موجود در موسیقی داخلی میکس کنم. البته همان‌طور که شما اشاره کردید در این روزهای شلوغ موسیقایی و خواننده شدن در کم‌ترین زمان، اینکه شما کار قابل‌قبول و قابل  دفاع ارایه بدهید، ساده نیست. من تلاش کردم اولین قدم را محکم بردارم امیدوارم که همین‌طور باشد.


شنیدیم برای حضور در موسیقی خارج از کشور پیشنهادهایی هم داشتید. این موضوع صحت دارد؟


به‌واسطه‌ی دوستانم به من یکی دو تا پیشنهاد شد که می‌توانست برای هرکسی وسوسه کننده باشد اما ترجیح دادم در ایران بمانم. دوست دارم اگر قرار است اتفاقی در موسیقی برایم بیافتد در کشور خودم و بین مردم ایران باشم. من هرگز به خاطر  موسیقی از ایران خارج نخواهم شد.


فکر می‌کنید بتوانید یکی از خواننده‌های برند، در موسیقی پاپ باشید؟


ببینید این موضوع به‌هیچ‌عنوان قابل پیش‌بینی نیست. شما بهتر از من می‌دانید که نه‌تنها موسیقی بلکه سلیقه‌ی مخاطب نیز قابل پیش‌بینی نیست و به همین جهت شما نمی‌توانید خیلی دقیق و با برنامه نسبت به آینده موسیقی و حتا خواننده نظر بدهید. گاهی یک قطعه‌ی موسیقایی با کمترین فاکتورهای استاندارد، بین مردم مورد استقبال قرار می‌گیرد و یا برعکس این موضوع هم اتفاق می‌افتد. من تمام تلاش خودم را به کار می‌گیرم تا در جایگاه مناسب و البته قابل دفاع بایستم. اما در این مسیر شانس و اقبال رانمی‌توان نادیده گرفت.


چند درصد از «یادگاریات» موسیقی محور و چند درصد کلام محور است؟


هم ترانه و هم موسیقی از درجه‌ی اهمیت بالایی در ارایه ی قطعه‌های موسیقایی برخوردار هستند. اما نباید فراموش کنیم که کلام و ترانه آن چیزی ست که مخاطب زمزمه می‌کند به‌خصوص در موسیقی پاپ و همین موضوع باعث می‌شود تا خواننده و عوامل تهیه آثار موسیقایی به کلام و ترانه اهمیت بیشتری بدهند. ضمن اینکه فراموش نکنیم موسیقی و کلام مکمل یکدیگرند.


فضای موسیقی «یادگاریات»...


فضای این آلبوم بیشتر اکتیو است اما قطعه‌های آرام هم اجرا کردیم البته امیدوارم موردپسند مخاطبان و مردم عزیز قرار بگیرد.


برنامه‌های آینده سیاوش قمصری ...


به‌طور حتم بعد از انتشار آلبوم، برنامه‌ریزی‌هایی که برای اجرای کنسرت در نظر گرفتیم پی گیری و به امید خدا اجرا خواهیم کرد. اجراهای خوب به‌خصوص اجراهای خاص در شهرستان‌ها


و در پایان ...


من تمام تلاشم را به کار گرفتم تا شرمنده‌ی مخاطب و مردم نشوم اما فراموش نکنیم همیشه در هر کاری اولین قدم، یعنی آزمون‌وخطا و موسیقی نیز جدا از این موضوع نیست. اولین و گاهی دومین آلبوم موسیقایی هر خواننده‌ای فضایی ست برای آزمون‌وخطاها تا رسیدن به نقطه‌ی عطف. همچنین یادمان باشد که موسیقی صدای هستی ست و نمی‌توان آن را از روزمره‌هایمان حذف کنیم بنابراین سعی کنیم حرمت موسیقی را حفظ کنیم.


منبع: ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه