ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵

آلبوم موسیقی «داستانی نه تازه» منتشر شد

ریتم نو - آلبوم موسیقی صوتی و تصویری داستانی نه تازه کنسرت عود نگار بوبان از سوی مؤسسه فرهنگی و هنری آوای باربد منتشر شد که هم‌زمان با پخش، این اثر به‌صورت مجازی و از طریق سایت «بیپ تونز» نیز در دسترس مخاطبین قرارگرفته است.

photo_2016-09-03_22-15-45





در داستانی نه تازه که با حضور «بابک بوبان» و با هم‌نوازی «سجاد سقایی»، بیست و هفتم دی‌ماه سال نود و دو و در «فرهنگسرای نیاوران» به روی صحنه رفته، شش قطعه‌ی تک‌نوازی عود، یک دونوازی عود و یک قطعه عود و آواز با عنوان «روزی هزار بار» از بابک بوبان، با شعری از «فرخ تمیمی» اجرا شده است.


 فیلم این مجموعه به کارگردانی «مجتبی میرتهماسب» و تدوینِ «هایده صفی یاری» انجام پذیرفته و صدابردار کنسرت «امیر مردانه» بوده است. ناگفته نماند که نگار بوبان در «داستانی نه تازه»، روایتگر شخصی عودی است که ریشه در گذشته و نگاه به آینده دارد و عنوان برنامه نیز برگرفته از شعری از نیما یوشیج است.


 ساز عود با قرن‌ها پیشینه مستند نظری و عملی در موسیقی ایران و سرزمین‌های پیرامونش، پس از دوره صفوی از ثبت‌شده‌های موسیقی ایران محو شد و در میان سازهای دوره قاجار سر برنیاورد و تنها چند دهه است که به همت استادان و تک‌نوازان عود به این صحنه بازگشته است.


 علاقه‌مندان برای تهیه آلبوم موسیقی داستانی نه تازه به‌صورت نسخه اصلی می‌توانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه نمایند، همچنین این اثر از طریق سایت «بیپ تونز beeptunes.com» نیز به‌صورت دیجیتال قابل خریداری و دانلود قانونی است.



منبع: ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه