ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۳۸۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۵

عاشقانه‌های لوریس چکناواریان در شب‌های بارانا

ریتم نو – لوریس چکناواریان با رهبری ارکستری زهی  شب گذشته (۲8 مردادماه) در قالب فستیوال شب‌های موسیقی بارانا در کاخ نیاوران روی صحنه رفت و ششمین اجرای این شب‌های کاخ را رقم زدند.
Cheknavarian (28)

 

این اجرا در حالی برگزار شد که میترا حجار و یارتا یاران در فاصله‌های میان قطعاتی که ارکستر سکوت می‌کرد، شعرهایی را دکلمه می‌کردند.


در ابتدای این برنامه یارتا یاران ضمن درخواست از مخاطبان برای سکوت حین اجرای قطعات و تشویق در پایان کنسرت، گفت: همه می‌دانیم که یک ایران است و شاعرانی مانند مولوی و عطار و یک ایران است و یک لوریس چکناواریان.


در این اجرا اشعاری از شاعرانی چون؛ محمود وراق، رودکی، رابعه بلخی، دقیقی، عنصری، فردوسی، مولوی، سعدی، حافظ، ابوسعید ابوالخیر، ناصرخسرو، نظامی و عطار دکلمه شد و مجموعاً 15 قطعه عاشقانه نواخته شد.


شب‌های موسیقی بارانا  از پنج‌شنبه‌شب ۲۱ مردادماه با اجرای کامکارها آغاز شد و در ادامه اجرای کیخسرو پورناظری و گروه شمس، اجرای مشترک گروه کامنت و داماهی، اجرای شهرداد روحانی و اجرای گروه پالت را به همراه داشت و در ششمین شب شاهد اجرای لوریس چکناواریان و امشب  ۲۹ مردادماه اجرای سهراب پورناظری و آنتونیوری پایان بخش آن خواهد بود. طبق اعلام مسئولین برگزارکننده، پنج درصد از فروش بلیت‌های این کنسرت به کودکان مبتلابه سرطان تحت حمایت محک و درصدی دیگر برای حمایت از موسیقی‌دانان در حوزه‌ سلامت و رفاه در نظر گرفته می‌شود.





منبع: ریتم نو

عکس: ساقی جهانگیر سلطانی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه