ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۳۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۵

انعکاس ثانیه ها در تبریز/ رونمایی از دومین آلبوم گروه سپنتا

ریتم نو -  شامگاه جمعه پانزدهم مرداد ، آیین رونمایی از دومین آلبوم گروه سپنتا در حالی در سینما ناجی تبریز برگزار شد که استقبال هنردوستان تبریزی از این مراسم بیش‌ازحد انتظار بود. طبق برنامه‌ریزی‌های هماهنگ شده در ابتدا چند قطعه از آلبوم انعکاس ثانیه ها برای عموم مردم به‌صورت زنده به اجرا درآمدند و سپس نشست خبری این آلبوم با حضور عوامل و خبرنگاران برگزار شد.

sepanta 6




قبل از شروع اجرای زنده به ترتیب نیما عباسی (سرپرست گروه سپنتا) و مهندس میرزاده (مدیر موسسه ندای ایماژ تبریز) طی صحبت‌هایی از حضور مردم هنردوست و موزیسین‌ها تقدیر تشکر کرده و توضیحاتی در مورد تشکیل گروه سپنتا ، آلبوم اول این گروه "دیدار به‌وقت جنگل" ، آلبوم انعکاس ثانیه ها و... ارائه دادند. سپس با حضور اساتید و اهالی موسیقی تبریز جشن امضای آلبوم انعکاس ثانیه بر روی سن انجام پذیرفت.


بعد از انجام تشریفات ذکرشده ، اجرای زنده موسیقی آغاز گردید و نیما عباسی با همراهی دیگر نوازندگان به بهترین نحو ممکن قطعاتی از آلبوم را به حضار معرفی کردند . اردا مختار زاده (گیتار باس)، کیارش مقدم (پیانو و سینتی سایزر)، امیررضا علیزاده (دارمز)، نقی صاحبقرانی ( پرکاشن و نقاره) و نوید مثمر (باغلاما) نوازندگان حاضر در این اجرا بودند.


بعد از اتمام کنسرت ، نشست خبری آلبوم انعکاس ثانیه ها با حضور نوازندگان ، عوامل موسسه ندای ایماژ تبریز و خبرنگاران صورت گرفت.


در ابتدا نیما عباسی با تشکر از عکاسان و خبرنگاران بابت حمایت‌های بی‌دریغشان خاطرنشان کرد که گروه سپنتا هنوز در ابتدای راه هنری خود است و این گروه در پی اهداف زیادی هستند.


نیما عباسی در پاسخ به خبرنگاری که در مورد کلیت آلبوم سؤال کرده بود گفت : این آلبوم که دومین آلبوم گروه سپنتا است تنوع خاصی از نظر صدادهی سازها دارد. در این آلبوم به نسبت آلبوم اول این گروه سازهای جدید پیانو، سینتی سایزر، بالابان، نقاره و باغلاما استفاده شده است. قطعات این آلبوم به فضاهای موسیقی الکترونیک، پاپ و موسیقی مشرق زمین نزدیک است و ساده شدن ملودی‌ها و دوری از تکنیک‌های سرعت باعث دوری فضای آلبوم از موسیقی راک شده است. همچنین در بعضی از قطعات این آلبوم سعی اعضای گروه بر این بوده تا از گیتار کلاسیک و آکوستیک به‌جای گیتار الکتریک استفاده شود. موسسه رهگذر هفت‌اقلیم این آلبوم را منتشر و پخش آن بر عهده شرکت پخش رها بوده است. موسی عباسی "پدر نیما عباسی" تهیه‌کننده این آلبوم و موسسه ندای ایماژ تبریز مجری رونمایی این آلبوم هستند .


عباسی در مورد برنامه‌های روبرو برای اجرای کنسرت افزود : فعلاً برنامه خاصی برای اجرای کنسرت رسمی نداریم و روی بالا بردن کیفیت آثار و آلبوم‌های آینده تمرکز می‌کنیم .


عباسی در بخش پایانی صحبت‌های خود افزود: به‌جز نوازندگانی که اجرای کنسرت حضور داشتند الیاس نیکو(ویلن) ، سالار غفار بجویی(ویلن سل) و آرش سرانی(بالابان) نیز در آلبوم انعکاس ثانیه ها حضورداشته‌اند .


بعد از صحبت‌های نیما عباسی ، مهندس میرزا زاده طی سخنان خود با اعلام آمادگی موسسه ندای ایماژ برای حمایت از گروه‌های موسیقیایی بومی خاطرنشان کرد که یکی از دلایل فروش کم کنسرت‌های بومی عدم انتشار آلبوم است و گروه‌های بومی باید به‌سوی پخش آلبوم‌های مجوز دارند سوق پیدا کنند. وی در بخش دیگری از سخنان خود از مردم و هنردوستان خواست تا با خرید آلبوم‌های اورجینال از تمامی موزیسین‌ها به‌خصوص موزیسین‌های جوان حمایت کنند.




منبع: ریتم نو


عکس: مهدی پور عرب


تقویم هنری ادامه