ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۳۳۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵

سهیل سلیمانی: مردم شب کوک را دیدند/ می‌خواستم با مخاطبانم از نزدیک دیدار کنم

ریتم نو – سهیل سلیمانی که پس از حضور در مسابقه خوانندگی لقب «پدیده موسیقی» را از داوران گرفت و به‌عنوان دومین نفر برگزیده این مسابقه انتخاب شد، اجراهایی که حضور داشت را پلی برای دیدار با مخاطبانش از نزدیک خواند که به آن علاقه مند بود.


ریتم نوسهیل سلیمانی که پس از حضور در مسابقه خوانندگی لقب «پدیده موسیقی» را از داوران گرفت و به‌عنوان دومین نفر برگزیده این مسابقه انتخاب شد، اجراهایی که حضور داشت را پلی برای دیدار با مخاطبانش از نزدیک خواند که به آن علاقه مند بود.


سلیمانی که شانس دیده شدن در رسانه ملی را پیدا کرد و توانست مخاطبان زیادی جذب خود کند، قطعه‌ای بانام «پیشنهاد» را با حضور «پوریا حیدری» منتشر کرد و در گفتگو با «ریتم نو» از تولید آلبومی به تهیه‌کنندگی برنامه شب کوک خبر داد.


در ابتدا توضیح دهید که چگونه و به پیشنهاد چه کسی در برنامه شب کوک شرکت کردید و قبل از حضورتان در این برنامه، آیا در عرصه موسیقی فعالیت داشتید؟


من قبل از برنامه «شب کوک» در عرصه موسیقی فعالیت می‌کردم، به‌طور تجربی پیانو می‌نواختم و ترانه و ملودی خلق می‌کردم، به موسیقی علاقه‌مند بودم و همین موضوع سبب شد تا موسیقی را بهتر بشناسم و درک کنم.


 قبل از ضبط برنامه شب کوک  یکی از دوستانم که در عرصه موسیقی فعالیت می‌کنند پیشنهاد حضور در این برنامه را به من دادند، در ابتدا تصور من از حضور در این برنامه بسیار ساده و غیرحرفه‌ای بود تا زمانی که در استودیو این برنامه حضور پیدا کردم و حضور داوران بزرگ موسیقی، اجرا، تصویربرداری حرفه‌ای و ...  را دیدم و متوجه شدم که مراحل این برنامه به‌صورت حرفه‌ای پیش می‌رود و شکر خدا اجراهای من در این برنامه راضی کننده بود.


 در مراحل مقدماتی به‌گونه‌ای که باید فضا برای دیده و شنیده شدن وجود نداشت اما به‌مراتب فضا برای دیده شدن بهتر شد.


کمی از استرس‌ها و رقابت‌ها در طی این مسیر توضیح دهید.


در مراحل مقدماتی صداها خام بود و استرس وجود داشت اما حس کردم آن استرس‌ها برایمان شیرین است من در طی مراحل مقدماتی استرس زیادی داشتم نگاه آقای «مهدی یغمایی» عزیز به من استرس وارد می‌کرد و به‌طورکلی استرس مقدماتی را نمی‌توان با استرسی که در طول مسابقه رخ می‌داد مقایسه کرد و به دلیل اینکه هدف ما کسب مقام بود، به‌مراتب استرس‌ها بیشتر می‌شد.


اما درنهایت مقام دوم را کسب کردید و عنوانپدیدهدر کنار نام شما قرار گرفت. این عنوان را چه کسی انتخاب کرد؟


نخستین بار آقای «فریدون آسرایی» لطف داشتند و من را به‌عنوان «پدیده موسیقی» نیز معرفی کردند و پس‌ازآن آقای «پوریا حیدری»، «مهدی یغمایی» و «فرهاد برنجان» به من لطف داشتند و من را پدیده یادکردند.


پس از شبکه کوک، قطعه پیشنهادرا منتشر کردید، با توجه به قطعاتی که در برنامه خوانده بودید این قطعه بسیار متفاوت با دیگر قطعاتی بود که در برنامه شب کوک به اجرا درآمده بودند آیا این روند را ادامه خواهید داد؟


بله، قطعه «پیشنهاد» را پوریا حیدری عزیز برایم خلق کرد، خواسته من این بود که این اثر با یک استایل بسیار متفاوت از آثاری که در مارکت موسیقی تولید می‌شود منتشر کنم و احساس کردم قشر هم سن و سال من که در حال حاضر مخاطب من هستند و من را حمایت می‌کنند گوششان از این آثار پر است. پوریا عزیز در این سبک تخصص داشت و به بهترین نحو این قطعه را ساخت که خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبین موسیقی روبه‌رو شد. به‌طورکلی من از شنیده شدن قطعه «پیشنهاد» راضی بودم و در ادامه مسیر سعی دارم از تکرار دوری کنم.


در صحبت‌هایتان به حمایت از سوی مخاطبین هم سن و سال خودتان اشاره کردید، در کشور ما شاید شما به‌نوعی نخستین خواننده  پاپ تین ایجری باشید که در این عرصه به‌طور حرفه‌ای فعالیت می‌کنید به نظر خودتان می‌توانید این موقعیتتان را حفظ کنید؟


من همیشه سعی می‌کنم که آثارم را به‌صورت حرفه‌ای تولید کنم خدا را شکر می‌کنم که توانسته‌ام بخشی از علاقه‌مندان به موسیقی را که عده بیشترشان هم سن و سال خودم هستند را سمت خودم جذب کنم در تمام مراحل کاری‌ام سعی می‌کنم قطعه‌ای را خلق کنم که همه‌پسند و متناسب با سن و سال خودم باشد تا شنونده تصور مصنوعی بودن نکند.


در صفحه شخصیتان از انتشار قطعه جدید خود خبر داده‌اید چه هنرمندانی ازجمله عوامل این اثر هستند و قصد دارید تاریخ انتشار این قطعه را اعلام کنید?


قطعه جدید من مراحل پایانی را طی می‌کند و انتشار آن نزدیک است ملودی این اثر از ساخته‌های خودم است و تنظیم و میکس و مسترینگ این قطعه بر عهده «ایمان احمد زاده» است. ترانه این اثر را «علی بحرینی» عزیز سروده که امیدوارم این قطعه هم مانند قطعه «پیشنهاد»، مورد پسند مخاطبین عزیز قرار بگیرد.


 تاریخ انتشار این قطعه در حال حاضر مشخص نشده است اما فکر می‌کنم که از هفته آینده این اثر از تمامی سایت‌های معتبر موسیقی منتشر خواهد شد.


تهیه‌کننده‌ی قطعه‌ی «پیشنهاد» و قطعه‌ی جدیدتان از تهیه‌کنندگان شب کوک هستند؟


خیر. قطعه جدید را همانند قطعه «پیشنهاد» با هزینه شخصی‌ام تولید می‌کنم.


قرار بر این بود که برای چهار نفر برتر، یک آلبوم موسیقی با ارزش هشتاد الی صد میلیون تومان جمع‌آوری شود کمی از مراحل این مجموعه توضیح دهید.


بله، قرار بر این بود که برای چهار نفر برتر، یک آلبوم موسیقی با ارزش هشتاد الی صد میلیون تومان جمع‌آوری شود در حال حاضر این مجموعه مراحل مقدماتی خود را طی می‌کند که در آینده نزدیک  اطلاعات بیشتری از این مجموعه را در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهم داد.


در موسیقی داخل کشور، آثار کدام خواننده را دنبال می‌کنید؟


من به سبک آقای «مهدی یراحی» علاقه‌مند هستم و آثارش را دنبال می‌کنم البته پس از «شب کوک»، به دنبال سبک‌های غربی‌تر پیش خواهم رفت.


در طی اجراهایی که حضورداشته‌اید، رفتار و برخورد مخاطبین با شما چگونه بوده است؟


در اجراهایی که حضورداشته‌ام رفتار مردم عزیز بسیار خوب بوده است مردم «شب کوک» را تماشا کرده بودند و من را می‌شناختند خودم هم بسیار علاقه‌مند بودم که با مخاطبانم از نزدیک دیدار کنم.


حرف پایانی؟


تشکر می‌کنم از برادران دمیرچی که چنین برنامه‌ای را ساختند و فضایی را برای شنیده شدن صداهای جدید ایجاد کردند و باعث حمایت از جوانان شدند. همچنین از باربد بابایی که با تشویق‌هایش باعث انگیزه شد تا راهمان را ادامه دهیم.


منبع: ریتم نو


نویسنده: عرفان غمگین

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه