ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۱۹ تير ۱۳۹۵

حضور گروه موسیقی «آوای موج» به‌عنوان سفير فرهنگی ايران در جشنواره فرهنگی ايران -کره جنوبی

ریتم نو - جشنواره فرهنگی ایران -کره جنوبی به همت سفارت كره جنوبي روزهای جمعه و شنبه (۱۸ و ۱۹تیرماه) از ساعت 18 لغایت 21:30 در سالن اصلی مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران در حال برگزاری است و گروه موسیقی نواحی ایران آوای موج از بوشهر به‌عنوان سفیر فرهنگی ایران در این فستیوال فرهنگی حضور دارد.



بهروز فرح شیرازی مدیر روابط عمومی گروه موسیقی آوای موج با اعلام این خبر، گفت: «این گروه به سرپرستی محسن آقایی و خوانندگی آماج با گروهی ١٠نفره از بوشهر با ساز بندی متنوع و ترکیب موسیقی و حرکات آیینی از فرهنگ و آداب‌ورسوم غنی بوشهر، به‌عنوان سفیر فرهنگی ایران بزرگ در این جشنواره فرهنگی به اجرای برنامه می‌پردازد.»


 وی افزود: گروه آوای موج كه در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر سال گذشته به‌عنوان برگزیده موسیقی نواحی ایران مطرح‌شده بود، به دلیل قدرت نوازندگی و فرم خاص تركيب سازهاي کوبه‌ای از میان برترين گروه‌های موسیقی نواحی ایران برای این برنامه برگزیده‌شده است.»


 مدیر روابط عمومی «آوای موج» در ادامه صحبت‌هایش توضیح داد: «در قسمت دیگری از برنامه گروه موسیقی «نَم سادَنگ» از کره جنوبی به اجرای موسیقی سنتی کره خواهد پرداخت. ناگفته نماند این جشنواره در پی سفر «پارك گون هی» رئیس جمهور کره جنوبی به تهران برگزار می‌شود. این گروه بین‌المللی که با نام «نَم سادَنگ په» نیز شناخته می‌شود، با اجرای نوازندگان خود سبک نوازندگی اواخر دوران «چوسان» کره جنوبی را زنده خواهد کرد. از دیگر قسمت‌های جذاب این فستیوال هنری مشترک، اجرای برنامه گروه پانتومیم نقاشی «قهرمان» از کره جنوبی است. این نمایش عملکرد غیرکلامی نوآورانه‌ای است که با استفاده از سبک‌ها و شیوه‌های متنوع نقاشی همراه با جلوه‌های بصری باورنکردنی و یک ترکیب شوخ پانتومیم و کمدی به اجرا درخواهد آمد.»


 بهروز فرح شیرازی خاطرنشان کرد: «فصل مشترك و زبان فرهنگي كره جنوبي و ايران در اين جشنواره فرهنگي قطعه‌ای ست مشترك با همنوازی گروه موسيقی «آواي موج» و گروه موسيقي «نَم سادَنگ». تنظيم اين قطعه به‌گونه‌ای ايست كه در اجرای قطعه پاياني گروه «نَم سادَنگ»، گروه موسيقي «آواي موج» با نمايشي خاص وارد صحنه شده و قطعه مشترك به سبك سؤال و جواب و همنوازی دو گروه با تلفيق فرهنگ نوازندگي دو كشور شكل می‌گیرد.»


 محسن آقايي سرپرست گروه و نوازنده ني انبان گروه موسيقي آواي موج نیز درباره این اجرا گفت: «اجرای ما در این فستیوال با پيام فرهنگي «هنر موسيقي را با اجراي زنده بشناسيم نه پلي بك» به روی صحنه خواهد رفت. در اين برنامه سعي شده معرفی کاملی از موسیقی مقامی بوشهری شامل موسیقی‌های بخش پژوهشی، آیینی، موسيقي کاربر روي دريا، حماسی (جنگ نامه خوانی)، مذهبی (سنج و دمام) و موسیقی‌درمانی (موسیقی زار) صورت گیرد.»


 محسن آقايي (سرپرست گروه و نوازنده ني انبان) و آماج (خواننده) در کنار علی رضا فرحی، سیاوش مهیمنیان آزاد، مهدی گلستان، فرهاد گلگون، سهند امامزاده، ایمان فرخی، حرکات آیینی هادی منوچهری و امین باسره (نوازنده)، احسان میرضیایی (مدیر برنامه) و بهروز فرح شیرازی (روابط عمومي) اعضای گروه موسيقي «آواي موج» را تشكيل می‌دهند. اين فستيوال بزرگ فرهنگي با حضور مقامات دو كشور ،جمعي از هنرمندان ، مسئولین و ساير مدعووين انجام می‌گیرد .


 شایان‌ذکر است که گروه موسيقي آواي موج با نيرويي جوان و اجرايي متفاوت و پرشور از موسيقي بوشهر در اسفندماه سال گذشته جايگاه اولين فروش كامل بلیت سي و يكمين جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر را در ميان تمامي شرکت‌کنندگان جشنواره، از آن خود كرد و در تهران با حمايت موسسه فرهنگي هنري فروغ فلق با مديريت زهرا همتي فعاليت خود را ادامه می‌دهد.



منبع: ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه