ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۱۰ تير ۱۳۹۴

گفتگو با "سروش دادخواه" ترانه‌سرای قطعه "شونه‌های تو"

ریتم نو : « سروش دادخواه » خواننده ، آهنگساز و ترانه سرا ،متولد 22 آبان 67 تهران و تحصیلات او در رشته ی مهندسی برق بوده است. دادخواه در تازه‌ترین آلبوم « مهدی یراحی » " مثل مجسمه " با یک ترانه حضور دارد با وی درمورد همکاری در آلبوم یراحی و دیگر فعالیت‌های موسیقایی‌اش گفت و گو کردیم.
گفتگو با "سروش دادخواه" ترانه‌سرای قطعه "شونه‌های تو" گفتگو با "سروش دادخواه" ترانه‌سرای قطعه "شونه‌های تو"

 

+همکاری مشترک با " شهاب اکبری "

آقای دادخواه با توجه به بازخورد خیلی خوب از سوي مردم در رابطه با  قطعه ی " بغض تو " چرا در  آلبوم سوم آقای یراحی "مثل مجسمه" فقط با یک ترانه حضور داشتید ،چرا این همکاری موفق از نظر کمیت بیشتر نشد؟

به هرحال هرخواننده‌ای برای تولید آلبومش سیاست خاصی را مد نظر دارد، سیاست آقای یراحی هم به این شکل بود و بیشتر قطعه‌های این آلبوم، به صورت ترانه و ملودی همراه بوده است و تنها ترانه‌ای که خود آقای یراحی آهنگسازی کرد ترانه من (شونه های تو) بود و طبق سیاست‌های ایشان با توجه به قطعه‌هایی که در گذشته ساخته بودند در این آلبوم خود آقای یراحی اصراری به حضور به عنوان آهنگساز نداشتند و شاید این برای تنوع و فرار از تکرار بوده است.


شما در گذشته گفته بودید که ترجیح می‌دهید اول به عنوان خواننده دربین مردم شناخته شوید و بعد آهنگساز و در اولویت آخر ترانه سرا، چرا با توجه به علاقه و ترجیح خودتان و سیاست ایشان در آلبوم مثل مجسمه ملودی قطعه " شونه های تو " رو خود شما نساختید؟

ترانه "شونه های تو" از قبل به آقای یراحی واگذار شده بود و  ایشان تصمیم گرفتن که ملودی این ترانه رو خودشان بسازند اما از این به بعد سعی می‌کنم بیشتر ترانه‌هایی که واگذار می‌کنم با ملودی‌هاي خودم همراه باشد.


تا اکنون بازخورد مردم در مورد قطعه ی " شونه های تو " چطور بوده است؟

تا امروز که خیلی خوب بوده اما باید حداقل دوماه از انتشار کار بگذرد تا به یک بازخورد دقیق‌تر برسیم.


همکاریتان با آقای یراحی ادامه دار خواهد بود؟

باید ببینیم سیاست‌های ایشان چگونه خواهد بود و اگر نقطه مشترکی و حس مشترکی باشد؛ حتما.


به جز آقای یراحی در آینده شاهد همکاری شما با چه خواننده‌هایی  خواهیم بود؟

درحال حاضر حضور ذهن ندارم اما تعدادی ترانه از چند سال قبل واگذار کردم که هنوز منتشر نشده اند.در دوسال اخیر ترانه‌های زیادی واگذار نکردم.


راجع به آلبوم خودتان هم توضیحی بدهید و اینکه در چه مرحله ای از تولید هستید؟

در حال حاضر ترانه‌ها در مرحله ی اخذ مجوز می‌باشد و زمستان امسال اولین آلبومم منتشر خواهد شد. اکثر قطعات دارای فضای آرام می‌باشد و سعی کردم کمی برخلاف جو رایج موسیقی عمل کنم و با تک ترک‌هایی که از من منتشر شده هم مقداری تفاوت دارد.


اسم آلبوم را هم مشخص کردید؟

هنوز به طور قطعی خير! بعد از اخذ مجوز ترانه‌ها اسم آلبوم را مشخص می‌کنم.

تا قبل از انتشار آلبوم برنامه شما برای انتشار تک ترک چیست؟

اکنون با شهاب اکبری در حال یک همکاری دو طرفه هستیم. هم من به ایشان ترانه واگذار کردم برای آلبوم خودشان و  هم ایشان در تولید تک ترک‌ها و قطعات آلبومم با من همکاری کردند.


برای شما آرزوی موفقیت میکنم در آینده ، صحبت پایانی؟

تشکر می‌کنم از همه هوادارانی که پیگیر کارهای من هستند.


منبع: ریتم نو

نویسنده: حامد سُلگی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
انتشار یافته: ۱
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
ممنون از مصاحبه ای که انجام دادید؛
به نظر من قطعه «شونه های تو» جزو کار های متوسط آلبوم «مثل مجسمه» است.
در مورد خوانندگی آقای دادخواه هم راستش من تا الان با تک آهنگ هایی که منتشر کردند نتونستم خیلی خوب ارتباط برقرار کنم ،امیدوارم همونطور که خودشون هم گفتند در آلبومشون متفاوت باشند.
تقویم هنری ادامه