ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۴

باز شدن پای گروه خیابانی به فرهنگسرای نیاوران

ریتم نو : دومین برنامه از سال سوم آکادمی موسیقی هزار صدا در ژانر موسیقی پاپ ، پنج شنبه 15 مرداد ماه سال جاری با مدیریت و اجرای « آرش نصیری » در سالن اصلی ( خلیج فارس ) فرهنگسرای نیاوران برگزار شد و در آن « عبدالجبار کاکایی » به عنوان کارشناس ترانه ، « مانی رهنما » به عنوان کارشناس خوانندگی و « پدرام کشتکار » به عنوان کارشناس آهنگسازی و تنظیم به نقد و بررسی آثار خوانندگان جوان پرداختند.
01

 

+ گزارش از دومین برنامه آکادمی موسیقی هزار صدا

+ پدرام کشتکار: از تکرار در موسیقی دست بردارید

+ عبدالجبار کاکایی : یغما ترانه‌های بهتر از این را دارد

 

 

برنامه با یک ساعت تاخیر آغاز شد و در ابتدا گروه خیابانی « زرد یواش » به روی سن آمدند و به اجرای قطعات خود پرداختند.

 

رضا آبزین ، احمد روح نواز ، ماکان شیرازی ، محمدحسین مهدی ، علی احمدیان ، علی نظاری و هادی عزیزی از جمله کسانی بودند که به روی سن دعوت شدند و به اجرای برنامه پرداختند.

 

حواشی برنامه :

بعد از اجرای شرکت کننده دوم ، مانی رهنما و پدارم کشتکار نسبت به صدای موزیک اعتراض شدیدی داشتند و رهنما از شرکت کننده درخواست کرد که بخشی از ترانه را بدون موزیک بخواند تا صدای خواننده را به خوبی بشنود.

در اجراهای شرکت کننده اول و دوم پدارم کشتکار به تکراری بودن موزیک‌ها اعتراض و از این کار انتقاد کرد و اعتقاد داشت که آهنگسازها موزیک‌های جدیدی بسازند و کمی نوآوری داشته و از تکراری بودن موزیک‌ها دست بردارند.

در نقد ترانه شرکت کننده سوم، عبدالجبار کاکایی از ترانه این کار انتقاد کرد و در اظهارنظری جالب اعلام کرد : " حتما شاعر این کار جوان بوده و هنوز به پختگی لازم نرسیده است." اما بعد از اینکه « آرش نصیری » نام « یغما گلرویی » را به عنوان ترانه سرای این کار معرفی کرد ، کاکایی اعلام کرد : " از یغما گلرویی عزیز انتظار زیادی داشتم و مطمئنا یغما ترانه‌های بهتر از این را دارد."

نکته جالب توجه برنامه اجرای شرکت کننده پنجم بود که مورد استقبال چشم گیر حاضرین در سالن و همچنین هیئت داوری قرار گرفت و رهنما هم پس از روبوسی کردن با این هنرمند جوان ، پیشنهاد داد که این هنرمند را از گردونه مسابقات خارج کنند و جایزه برنامه را به او بدهند که این پیشنهاد مورد موافقت آرش نصیری قرار نگرفت.

در اواسط برنامه پدرام کشتکار با انتقاد از تیپ و استایل خواننده هایی که در این برنامه اجرا کردند ، اذعان داشت که تیپ و استایل هر خواننده باید مرتبط با سبک موسیقی‌ای باشد که انتخاب کرده است. به طور مثال خواننده‌ای که سبک موسیقی اش راک است ، باید روی صحنه هم لباسی مرتبط با سبک راک به تن کند.

 

در اواخر برنامه «هومن بختیاری» خواننده و نوازنده با سابقه موسیقی پاپ با تشویق حضار به روی سن آمد و به اجرای قطعات خود پرداخت. اولین قطعه ای که هومن بختیاری اجرا کرد ، قطعه محبوب "من زنده بودم اما ، انگار مرده بودم " با غزل زیبای استاد محمدعلی بهمنی بود که مورد استقبال حضار قرار گرفت. قطعه دوم هم از آلبوم آخر ایشان به نام "دروغ چرا" بود که اسم این کار "غریبه " نام داشت.

 

نفرات برگزیده کارشناسی :

1-علی احمدیان

2-محمدحسین مهدی

3-رضا آبزین

 

علیرضا برنجی ، علیرضا بندری ، سیما بهمنش ، مازیار عطاریان ، پوریا شیرانی و عباس سجادی از جمله مهمانان برنامه بودند.

 

در پایان برنامه اعضای کارشناسی و خوانندگان ، عکسی به یادگار در کنار هم گرفتند و برنامه هزار صدا به پایان رسید.

 

منبع : ریتم نو

نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی
تقویم هنری ادامه