ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۸۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۲ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵


 

 

 

images99

 

[همایون مجدزاده - نوازنده، خواننده و سرپرست گروه کهت‌میان]

 

 

ریتم نو: فرشید اعرابی شب گذشته اجرای خوبی را ارائه کرد و اعضای گروه هماهنگی بسیار خوبی با یکدیگر داشتند که نشان از تمرین در مدت طولانی بود و درنتیجه اجرای خوبی را در سبک خودشان ارائه کردند. به‌هرحال از بازگشت مجدداً فرشید روی استیج پس از پنج سال خوشحال هستم و ما دوستی قدیمی با یکدیگر داریم و این بازگشت دوباره به او خیلی کمک کرد.


دقیق نمی‌دانم فرشید اعرابی چه تصمیمی برای سبک و سیاق موسیقی‌اش دارد اما این اجرا می‌تواند شروع خوبی برای کارهایی باشد که می‌خواهند ادامه دهند چراکه گروه منسجمی هستند و همکاری بسیار خوبی را با یکدیگر دارند و امیدوارم این بازگشت دوباره فرشید اعرابی توأم باکارهای جدید و اتفاقات خوب باشد.


یکی از مسائلی که در این کنسرت وجود داشت؛ از اواسط نیمه دوم اجرا صدای سالن مقداری واضح‌تر شد و صدابردار کارهایی را انجام داد تا بتوانیم صداها را به تفکیک‌ بشنویم. یکی از حسن‌های این گروه وجود هادی کیانی نوازنده کیبورد و بک وکال است که خیلی خوب می‌خواند و دیگر اعضای گروه نیز کار را به‌خوبی انجام می‌دهند. نیما نوا پور،فرزاد فخرالدینی و محمد نیک کارشان را به نحو صحیح انجام می‌دهند. در این نوع سبک از موسیقی، پارت‌های خیلی خاص وجود ندارد و موسیقی تمرین شده تا خواننده روی آن بتواند به‌خوبی بخواند.


نوازندگی‌ها برای این ژانر واقعاً خوب و همه‌چیز به‌اندازه‌ی خودش بود. تمام نوازندگان سن و سال بالایی دارند و همه افرادی باتجربه هستند و در این گروه حضور روی استیج منجر به استرس و افت کیفیت نشد و از این اجرا متوجه شدم که اعضا با آرامش کارشان را انجام می‌دهند.


مسئله دیگری که خیلی اهمیت دارد؛ اختصاص دادن فقط یک سالن برج آزادی به سبک‌های این‌چنینی است. خود ما هم تا سال گذشته سه اجرا در این سالن داشتیم درنتیجه اگر مجدداً برای آلبوم جدید بخواهیم اجرا بگذاریم توقع داریم سالن بزرگ‌تری را در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم به‌جای 4 سانس، دو سانس اجرا در یک روز بگذاریم. درواقع اجرای برج آزادی دائماً تکرار نشود و امکان اجرا در سالن‌های دیگر را نیز به ما بدهند. به‌طور مثال اجرایی که کهت میان در سالن ایوان شمس داشت به خاطر فرم سالن صدادهی بهتری داشت. البته متوجه نمی‌شوم چرا موسیقی که مجوز و قابلیت اجرا دارد فقط می‌تواند در یک سالن ارائه شود. وقتی تمامی ما قوانین دفتر موسیقی را رعایت می‌کنیم نباید در سالن‌های اریکه، ایوان شمس، سالن میلاد و ... روی صحنه برویم؟!


منبع: ریتم نو


 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه