ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

سفری در موسیقی نواحی ایران به وسیله ی ارکستر داتا

ریتم نو : « ارکستر داتا »به رهبری و تنظیم قطعات «امیر حسین طریقت» تحت عنوان «کنسرت خاک وطن»  برگزار شد.
+اتمام کنسرت با اجرای قطعه ی ای ایران و زمزمه ی مخاطبان
+تشویق ویژه ی رضا طریقت


این اجرا که  قطعاتی مربوط به خراسان،مازندارن،کردستان،آذربایجان،بختیاری ،شیراز،جنوب و... را شامل می شد در برج ازادی و مورخ سی اردیبهشت ماه به روی صحنه رفت. استقبال از اجرای مذکور به شکلی بود که خیلی از مهمانان و همچنین خبرنگاران مجبور شدند به روی پله های داخل سالن بنشینند اما این موضوع به هیچ وجه در نظم فضای موجود خللی وارد نکرد و اکثر چهره ها راضی به نظر می رسید.


روال کنسرت این گونه بود که در ابتدا قطعه ای مربوط به خطه ای خاص از ایران به همراه خواننده ، اجرا می شد و پس از آن نوبت به تک نوازی و چند نوازی سازها می رسید. تمام قطعات ، از آهنگ های ماندگار موسیقی نواحی بودند که با تنظیم جدید به اجرا و به سمع مخاطبان می رسیدند.«شکار آهو»،«مستم مستم»،«بیا بریم کوه»«دختر بویر احمدی» «کوچه لر»،«مجنون نبودم» ، قطعاتی به زبان کردی ، مازندارنی و...آهنگ های اجرا شده بودند که در نهایت پس از معرفی اساتید مهمان در بخش نوازندگی و آواز، در حالی «ای ایران» اجرا شد که اکثر مخاطبان ایستاده با خواننده ها این اثر معروف را زمزمه کردند.


امیر حسین طریقت (تنظیم کننده و رهبر ارکستر)، هادی سپهری (نوازنده تار و باغلاما و خواننده آذری)، حسین نظری (خواننده آذری)، حسین دامن پاک (خواننده و نوازنده دو تار خراسانی)، آیدا بختیاری (نوازنده قانون)، وفا مصباحی (نوازنده نی)، مونا لواسانی (نوازنده ویلن)، پروشات زند (نوازنده ویلنسل)، رضا طریقت (نوازنده کمانچه)، حمید یوسفی (خواننده فارسی) و فواد حسینی (خواننده کردی) از اعضای ارکستر مذکور در این شب بودند که قبل از قطعه ی پایانی معرفی و با تشویق پر مهر مخاطبانشان مواجه شدند. به نظر می رسید در این اثنا ،با وجود چهره هایی مثل «حسین پاک دامن » ،«هادی سپهری »و... «رضا طریقت»ِ جوان بیش از همه تشویق شد .


همان طور که گفته شد؛ « ای ایران» اخرین قطعه ی اجرایی« ارکستر داتا» بود تا این شب در میان موجی از تشویق های مرسوم د ر ارکسترها به پایان برسد.


 



منبع:ریتم نو
نویسنده:فرزین پاک طینت
عکاس : علی طریقت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: