ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

آلبوم «امیر آرتا» با حضور «ناصر چشم آذر» منتشر می‌شود

ریتم نو: امیرحسین جعفری بانام هنری « امیر آرتا »، نخستین آلبوم رسمی خود « پرده پندار » را با حضور استاد ناصر چشم آذر از سوی نشر «آوای ماندگار ماد» در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه منتشر می‌کند.

photo_2016-04-26_07-19-08




عطا نویدی مدیر اجرای این موسسه ضمن اعلام این خبر در خصوص این همکاری گفت: « اواخر سال 93 آلبومی تحت عنوان «آقای سماع» اثر «امیرحسین حسنی نیا» را منتشر کردیم که موجب آشنایی با امیرحسین جعفری نوازنده گیتار بیس این مجموعه شد. ایشان قطعاتی فرستادند که با شنیدن آن متوجه خاص بودن صدایشان شدیم که این صدا در موسیقی پاپ، کم و جایش خالی است.


مدیر اجرای موسسه آوای ماندگار ماد افزود: کارهای ایشان بر پایه‌ی اشعار شاعران بزرگی چون رحیم معینی کرمانشاهی، بیژن ترقی، فروغ فرخزاد،  گلچین گیلانی و شهپر تواضعی بود و ازآنجایی‌که هر ناشری با مواجه‌شدن بانام این شاعران شوق انتشار آثار را پیدا می‌کند؛ این حس در ما هم به وجود آمد و از طرفی زمانی که متوجه شدیم تنظیم یکی از کارها از استاد «ناصر چشم آذر» است، تصمیم به انتشار آلبوم «پرده پندار» گرفتیم.»


 وی در خصوص تعداد قطعات و دیگر عوامل آلبوم «پرده پندار» اضافه کرد: این آلبوم شامل 9 قطعه به نام‌های بزن ای دل، غم مخور، سازش،  پرده پندار،  کودکی،  در دیار تو،  صبر،  دوست داشتن و تنهاترین است که علاوه بر استاد ناصر چشم آذر، مازیار شهسواری، آیدین نیکو مرام، محمد عباسی، فرشاد عنایتی و خود امیر آرتا به‌عنوان تنظیم‌کننده حضور دارند و در این آلبوم ناصر چشم آذر(آکاردئون)،  فیروز ویسانلو(گیتار)، علی جعفری پویان(ویولن)، رکسانا ریحانیان(ویولن)، آناهیتا ایزدی پارسا(ویولن‌سل)، مجید اسماعیلی(ویولن‌سل) مازیار شهسواری(گیتار)، پرهون پرگاری (گیتار)، نیما پسندیده (گیتار الکتریک)، آیدین نیکو مرام(گیتار بیس)، امیرحسین جعفری(گیتار ، سه‌تار)، سید رضا سجادی(کاخن)، کتایون طهرانی فر(پیانو)، علیرضا مقراضی (کمانچه) و صدف مولایی (قانون) نواخته‌اند.


عطا نویدی جای این آلبوم را در موسیقی پاپ امروز خالی دانست و گفت: «امیر آرتا چون در حوزه خصوصی خودش فعالیت می‌کرد و نمی‌خواست کارهایش را منتشر کند اکنون صدا و کار هنری‌اش به پختگی رسیده و خوشحالیم هم‌زمان با این پختگی، تصمیم گرفته کار حرفه‌ای در زمینه‌ی انتشار آلبوم را انجام دهد و متعاقب آن‌هم کنسرت‌های ایشان را خواهیم داشت که در حال برنامه‌ریزی است.


ایشان ‌همچنین در خصوص زمان انتشار آلبوم «پرده پندار» بیان کرد: حدود یک سال مراحل مجوز این آلبوم طول کشید و لازم است تشکر کنم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی که تمام همکاری‌های لازم را برای اخذ مجوز داشتند. اکنون فقط منتظر دریافت نامه مجوز هستیم تا برای مراحل تولید اثر اقدام کنیم. برنامه‌ریزی خودمان برای انتشار آلبوم این است که آلبوم تا نیمه دوم اردیبهشت‌ماه منتشر شود اما چنانچه به مشکلی بربخوریم در خردادماه این آلبوم به دو شیوه‌ی ولت و قاب شیشه‌ای (که مخصوص فروشگاه‌های معتبر موسیقی هست) روانه بازار موسیقی کشور می‌شود.


نویدی ضمن اشاره به دیگر آلبوم‌های این خواننده گفت: آلبوم‌های دیگری از ایشان منتشر خواهد شد. آن آثار هم به همین شکل آثار فاخر موسیقی پاپ هستند که چند کار قدیمی را در بر می‌گیرد به همین خاطر در حال گرفتن اجازه از صاحبان اثر هستیم تا کار منتشر شود که برنامه‌ریزی برای انتشار این آلبوم برای سال 96 است و انشالله سالی یک آلبوم از این هنرمند مستعد خواهیم داشت.


وی در پایان در مورد شرکت پخش این آلبوم بیان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر چندین شرکت پخش نوپا به عرصه موسیقی ورود پیدا کردند که فعالیت‌های خوبی هم در این عرصه داشتند و با یکی از شرکت پخش‌های فعال و جوان به توافقاتی رسیدیم که بتوانیم این آلبوم را پخش‌کنیم.


منبع: ریتم نو


نویسنده: مریم رفایی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه