ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

بنیاد رودکی با توجه به امکاناتش از فستیوال موسیقی معاصر تهران حمایت کرد

ریتم نو: بهرام جمالی مدیرعامل بنیاد رودکی تجربه فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر تهران را اولین تجربه سازماندهی‌شده در موسیقی معاصر می‌داند.

111872





مدیرعامل بنیاد رودکی، در گفتگو با روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی پیرامون فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر تهران گفت: فستیوال‌های موسیقی معاصر در دنیا چند دهه است که راه افتاده و تقریباً توانسته یک ژانر مشخصی را از لابه‌لای تمام گونه‌های متفاوت موسیقی جدا کند و در قالب فستیوال اجرا کند.


وی ادامه داد: تجربه فستیوال موسیقی معاصر تهران اولین تجربه‌ی سازماندهی‌شده است که در حال رخداد است و به نظر من جای آن در فضای موسیقی بسیار خالی بوده است.


مدیرعامل بنیاد رودکی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر آهنگسازانی که با رویکرد موسیقی معاصر و موسیقی که از 1990 به بعد در حال اتفاق است آهنگسازی می‌کنند خیلی مهم است که جایی برای عرضه و شنیده شدن آثارشان داشته باشند. حجم قابل‌توجهی از هنرمندان و گروه‌های هنری در دنیا هستند که در این فضا کار می‌کنند و آهنگسازانی موسیقی می‌سازند، ما باید بتوانیم رابطه‌ای منطقی با این هنرمندان در دنیا ایجاد کنیم. به نظر من باید سالی یک‌بار در ایران موسیقی معاصر یک گردهمایی هنری ایجاد کند که تبادل و انتقال تجربیات در آن صورت بگیرد و این اتفاق ازنظر من بسیار حائز اهمیت است.


جمالی در ادامه عنوان کرد: ما فکر می‌کنیم که تمام اتفاقات اجرایی باید توسط بخش‌های تخصصی خصوصاً بخش‌های خصوصی اتفاق بیفتد. بنیاد رودکی به‌عنوان نقش حمایتی خود از امکانات استفاده می‌کند و سعی می‌کند کمکی باشد تا فستیوال راحت‌تر و مقداری فراغ بال بیشتر حرکت کند. ما بخش حمایتی خود را از جریان‌های هنری باید داشته باشیم  و فستیوال موسیقی معاصر از جریان‌هایی است که در ابتدا باید کمکش کرد تا بتواند نهادینه شود و جای خود را در بین تمامی جشنواره‌های که در حال برگزاری است باز کند.


جمالی در ادامه افزود: جشنواره‌های رسمی چون جشنواره موسیقی فجر و جشنواره موسیقی جوان در حال حاضر به‌عنوان یک برنامه سالانه و بازمان مشخص ثبت‌شده‌اند و اتفاقی هستند که برای خود، تاریخ ساخته‌اند. یعنی الان اگر می‌گوییم فستیوال موسیقی جوان خوب فصل آن تابستان و شهریورماه است. وقتی از فجر صحبت می‌شود یعنی بهمن‌ماه، این جشنواره‌ها همه ثبت و نهادینه‌شده‌اند و دیگر همه هنرمندان می‌دانند که در طول سال با دو جشنواره رسمی مواجه خواهند بود. اگر بتوانیم برای فستیوال موسیقی معاصر تهران یک چنین سرنوشتی را برنامه‌ریزی کنیم که تاریخ و زمان آن در تقویم هنری یا جریان‌های موسیقی جا بیفتد به لحاظ مدیریتی و برنامه‌ریزی کار خیلی راحت‌تر خواهد بود تا اینکه هرسال بخواهد در یک ماهی برگزار شود.



منبع: ریتم نو


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه