ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴

شهرام ناظری در لندن روی صحنه می‌رود

ریتم نو : شهرام ناظری استاد آواز ایرانی 15 اسفندماه با همراهی گروه مولوی در شهر لندن انگلستان روی صحنه می‌رود.
shahram nazeri (2) شهرام ناظری در لندن روی صحنه می‌رود

شهرام ناظری در این اجرا آثار ماندگار فارسی خود و آواهای اسطوره‌ای کردی را برای مخاطبان این کنسرت اجرا خواهد کرد. این استاد آواز ایرانی در تور اروپایی‌اش در شهرهایی چون: کلن، گوتنبرگ و استکهلم نیز روی صحنه خواهد رفت.

صابر نظرگاهی (تار)، شهرام محمدی (سه تار)، بابک غسالی (عود)، سینا اعلم (کمانچه)، یونس پاک‌نژاد (کمانچه)، فرهاد صفری (زروان و کارنگ) و شهریار نظری (دف) اعضای گروه مولوی را تشکیل می‌دهند.

آلبوم موسیقی «رقصانه» به آهنگسازی حسین پرنیا و آواز شهرام ناظری نیز به تازگی از سوی انتشارات سروش راهی بازار موسیقی کشور شده است. «رقصانه» مجموعه‌ای از آثار از تصنیف تا چهارمضراب و آواز است که در فضای موسیقی سنتی ایرانی ساخته و به مناسبت تولد مولانا و روی اشعار این شاعر نامی منتشر شده است.

در این مجموعه نگرشی روایتی بر اشعار مولانا همراه با فضایی سماع گونه چه بر قطعات آوازی و چه بر تصانیف حاکم است. همچنین فضای دستگاهی «رقصان» فضایی مرکب است که از همایون آغاز می‌شود و سیری روایتی در دیگر دستگاه‌ها همچون چهارگاه، بیات اصفهان و …پیش می‌گیرد. حسین پرنیا که آهنگسازی این اثر را بر عهده دارد، پیش از این کنسرت‌هایی نیز با شهرام ناظری در قونیه و چند شهر ایران برگزار کرد‌ه است.

شهرام ناظری استاد آواز ایرانی روز شنبه پنجم مارس برابر با 15 اسفندماه با همراهی گروه مولوی در سالن «Barbican Centre» شهر لندن انگلستان روی صحنه می‌رود.

 

منبع : ریتم نو
نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه