ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۲۹ دی ۱۳۹۴

یادمان بابک بیات برگزار شد اما ... / هواداران، مانی رهنما ی خواننده را می‌خواهند

 ریتم نو : اولین کنسرت مانی رهنما ویژه یادمان بابک بیات شب گذشته مورخ 28 دی‌ماه در تالار وحدت، در حالی روی صحنه رفت که رهنما بابت تأخیر 45دقیقه‌ای در شروع، عذرخواهی از حاضرین نکرد و معرفی اسپانسرها بخش عمده‌ی این اجرا را دربرمی گرفت.
یادمان بابک بیات برگزار شد اما ... / هواداران، مانی رهنما ی خواننده را می‌خواهند یادمان بابک بیات برگزار شد اما ... / هواداران، مانی رهنما ی خواننده را می‌خواهند

استقبال بسیار خوب هواداران مانی رهنما نوید اجرایی به‌یادماندنی می‌داد اما از آغاز ورود تماشاگران با تأخیر طولانی در شروع برنامه مواجه شدند. همچنین مدیریت و برخورد عوامل اجرایی برنامه مشکلاتی را به وجود آورد که منجر به نارضایتی برخی از هواداران مانی رهنما و مهمانان ویژه‌برنامه و حتی ترک کردن محل اجرا شد.


باوجود تمام این مشکلات مانی رهنما به همراه ارکستری بزرگ به نسبت سایر ارکسترهای پاپ و به رهبری علیرضا شمس اسکندری بالباسی مشابه رهبران ارکستر روی صحنه آمد.


باوجود تمام این مشکلات قطعه‌ای بی‌کلام با همراهی پنج نوازنده اجرا  شد. «فکر من باش که هنوز یاد تو ام» دومین قطعه اجرایی بود و در ادامه اعضای ارکستر، حمزه یگانه نوازنده‌ی پیانو  را برای اجرای "پرنده" همراهی کردند.


رهنما پس از اجرای "پرنده" داریوش تقی پور و بابک صحرایی را معرفی کرد و گفت : جای حمید حامی و نیما مسیحا ی عزیز امشب در این اجرا بسیار خالی است و سپس از برند زاداری و  طراح لباسش آزاده عسگری تشکر کرد.


مانی رهنما "پروانه" را اجرا کرد و با اقرار با اشتباهاتش حین اجرا گفت تالار وحدت سالن خطرناکی است چون هنرمندان زیادی را در اینجا پیش روی خودم می‌بینم.


رهنما سپس به معرفی سهراب پاکزاد، شراره رخام،معصومه کریمی ، امیر میلاد نیکزاد، محمدرضا فروتن، سمیرا حسینی ، بهنام رهنما پرداخت و بی‌خبر از اینکه به دلیل برخورد تند عوامل اجرایی سالن مجید اوجی و فلورا سام سالن را ترک کرده بودند ،این دو میهمان ویژه کنسرتش را هم معرفی کرد که حضور نداشتند.


اعضای ارکستر ،در آغاز با تک‌نوازی هومن نامداری به اجرای یک قطعه جز پرداختند تا فرصتی برای استراحت مانی رهنما فراهم شود.


یکی از جاذبه‌های صحنه حین اجرای دو قطعه اخیر حضور درشان آنتد نوازنده هندی طبلا بالباس مرسوم مردم هندوستان بود.


پس از معرفی بیژن امکانیان و ایرج نوذری ، رهنما  "آرتیست" سروده حامد نوری اجرا کرد و گفت: این ترانه شاید تنها گوشه‌ای از مشکلات هنرمندان را در ایران روایت کند.


مانی رهنما با اشاره به دلیل برگزاری برنامه یادی کرد از بابک بیات و سپس شهین و غزل بیات ، همسر و دختر مرحوم بابک بیات را معرفی کرد و گفت: امیدوارم روزی همراه بامداد بیات روی صحنه هنر بابک بیات را فریاد بزنیم.


در ادامه اعضای ارکستر صحنه را ترک کردند تا مانی رهنما از محمدرضا چراغعلی دعوت کند و با صدای پیانوی او "آیینه وار" از آلبوم کجا به خنده می‌رسیم را اجرا کند و سپس این اجرای احساسی را به همسرش تقدیم کرد.


او سپس صحنه را ترک کرد و نوبت به پخش کلیپ‌های طولانی و نامربوط تبلیغاتی رسید که نه‌تنها حاضرین بلکه نوازنده‌های روی صحنه را هم بی‌حوصله کرده بود.


علیرغم اینکه این اولین کنسرت مانی رهنما بود از نگاه هواداران می‌توان دید که مدیریت صحنه‌ی او رضایت‌بخش نبوده است.


پس از معرفی کامران تفتی و نوازنده‌های بادی ارکستر رهنما مجدداً صحنه را ترک کرد و یک قطعه‌ی جز دیگر توسط این نوازنده‌ها اجرا شد.


"باخودم میرقصم" و "مزرعه" انتخاب‌های بعدی رهنما بود،باوجود درخواست‌های فراوان برای اجرا قطعات قدیمی مانی رهنما ترجیح داد آهنگ‌های منتشرنشده بیشتری اجرا کند.


در ادامه نوبت به "تحملم کن" با ترانه بابک صحرایی رسید که بدون شک پر استقبال ترین قطعه اجرایی این کنسرت بود. هم‌نوازی پیانو و ویلن و همخوانی رهنما و حاضرین این قطعه را به‌قدری شنیدنی کرده بود بیش از همیشه اجرای ترجیع‌بند این قطعه ادامه‌دار شد.


 یکی از دلایل نشان‌دهنده مدیریت نادرست صحنه را می‌شد در ترک کردن صحنه‌ی نوازنده‌های پرکاشن و درامز حین اجرای تحملم کن دید.


پس از معرفی داریوش صالح پور و شهریار مسرور نوبت به اجرای دوست‌داشتنی "مرسدس" رسید که مانی رهنما اجرای آن را به روح بزرگ و ماندنی بابک بیات و ترانه‌سرای آن، ایرج جنتی عطایی تقدیم کرد.


"زندگی مسخره" با تک‌نوازی پیانو اجرا شد و رهنما یادی کرد از نیکان ابراهیمی که امشب در کنسرت حاضر نبود و از حاضرین عذرخواهی کرد بابت تأخیر در شروع برنامه.


با ورود نوازندگان ساز استرالیایی دیجیریدو علیرضا شمس اسکندری به معرفی اعضای ارکسترش پرداخت و "کافکا" با ترانه‌ی یغما گلرویی به‌عنوان حسن ختام کنسرت با فضایی متفاوت به اجرا درآمد تا حاضرین با حسرت اجرای آهنگ‌های زیادی سالن را ترک کنند.


حمزه یگانه ، هومن نامداری ، آرین کشیشی، امین طاهری، درشان آنتد ، فواد الهی قمشه ای ، پیمان جوینده ، فرمهر بیگلو، رایین نورانی، دانیال جورابچی، پوریا اصانلو، کوشا صرافی گوهر، ارسلان علیزاده ، پورنگ پور شیرازی، عرفان قوی قلب، سجاد نوروزی، امیرعلی رحمانی، علیرضا خسروی، ژوبین عسگریه، سعید مجازی، آرش رستگار زاده، آریا آروندی و اوستا سواد جان نوازندگان ارکستر به رهبری علیرضا شمس اسکندری و آرزوی فتحی ، امید تاجدوست ،مازیار واحدی ، مصطفی کرمی، بردیا و پارسا حبیبی همخوانان اجرای مانی رهنما بودند.


گفتنی است؛ این کنسرت به همت شرکت تصویر موسیقی و به تهیه‌کنندگی اشکان اقوامی برگزار شد.


منبع: ریتم نو
نویسنده: حامد سلگی
عکس: دنیا گردینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه