ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۷۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۱۰ دی ۱۳۹۴

علی رهبری: نمی‌توان بپذیرم حقوق من را بدهند اما حقوق اعضای دیگر را نه!/ قصد استعفا دادن ندارم

ریتم نو: درحالی‌که قرار بود کنسرت دهم و یازدهم دی‌ماه ارکستر سمفونیک تهران به رهبری «ارول اردنیچ» در تالار وحدت برگزار شود ،اعلام شد که این کنسرت به دلیل بروز پاره‌ای مشکلات لغو شده است.

+ نبود مکانی برای تمرین ، تبلیغات ضعیف و عدم پرداخت دستمزد برخی اعضای گروه باعث لغو اجرای ارکستر سمفونیک تهران


+ قصد ویرانی نداریم، آمده‌ایم که بسازیم


IMG_6720




طی گفت‌وگوی کوتاهی که  بین خبرنگار ریتم نو با علی رهبری ،رهبر نام‌آشنای ارکستر سمفونیک تهران انجام شد؛ وی دلیل ملغی شدن ناگهانی این کنسرت را بی‌نظمی  و بی‌برنامگی برخی دست‌اندرکاران مجموعه‌ی تالار وحدت دانست و اعلام کرد تا وقتی آن‌گونه که درخورشان عوامل است به امکاناتی نرسیم ، ارکستر سمفونیک را رهبری نمی‌کنم البته که با مردم قهر نکرده‌ام (و در کل با هیچ‌کسی قهر نکرده‌ام) پس  در افتتاحیه‌ی جشنواره‌ موسیقی فجر به‌عنوان رهبر ارکستر به روی صحنه خواهم رفت اما به‌جز این مورد خاص_ همان‌طور که عرض کردم _در این شرایط  ارکستر سمفونیک را رهبری نخواهم کرد تا عوامل این ارکستر به‌حق خود برسند.



نبود مکانی برای تمرین باعث لغو اجرای ارکستر سمفونیک تهران


علی رهبری بیان داشت: کنسرت دهم و یازدهم دی‌ماه به رهبری «ارول اردنیچ» ترکیه‌ای ، به دلیل نبود مکانی برای تمرین لغو شد این میزان کیفیت ،از شأن عوامل این ارکستر بسیار پایین‌تر است .متأسفانه بی‌نظمی برخی از عوامل سالن باعث شد که ما عملاً برای تمرین مکان مشخصی نداشته باشیم.



تبلیغات ضعیف و عدم پرداخت دستمزد برخی اعضای گروه


وی در ادامه گفت: مدت‌ها است که با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که عدم وجود  مکانی ثابت برای  تمرین‌هایمان یکی از این مشکلات است. از مشکلات دیگر می‌توان به تبلیغات ضعیف و دستمزد نگرفتن برخی اعضای گروه اشاره کرد.متأسفم که اعلام کنم باگذشت حدود ده ماه از فعالیت‌های ما ، هنوز برخی حقوق خود را دریافت نکرده‌اند. نمی‌توانم بپذیرم حقوق من را بدهند اما حقوق اعضای دیگر را نه!



قصد استعفا دادن ندارم/ این بار از ایران نخواهم رفت


رهبری همچنین اضافه کرد: باید متذکر شوم حتی باوجوداین شرایط هم قصد استعفا دادن ندارم چراکه وقتی به ایران آمدم با خود عهد کردم که این بار از ایران نخواهم رفت اما  تا روزی که شرایط به‌گونه‌ای رقم بخورد که تدارکاتی درخور اسم ارکستر سمفونیک تهران داشته باشیم، این ارکستر را رهبری نمی‌کنم. البته باید بگویم نه با مردم نه به هیچ‌کس دیگر قهر نکرده‌ام پس در افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی فجر به‌عنوان رهبر ارکستر به روی صحنه خواهم رفت ولی به‌جز این مورد خاص ،در این شرایط  به روی صحنه نخواهم رفت گرچه همیشه در تمرین‌های ارکستر شرکت می‌کنم تا برنامه‌هایمان را پیش ببریم.



قصد ویرانی نداریم، آمده‌ایم که بسازیم


علی رهبری در پاسخ به سؤال خبرنگار ریتم نو راجع به تأثیر تبلیغات در روند استقبال عموم گفت: صد درصد تبلیغات نقش به سزایی در مواجه‌شدن با استقبال عمومی دارد. بااین‌وجود می‌بینیم علی رقم تمام سهل‌انگاری‌ها در زمینه‌ی تبلیغ در اجرای «ارکستر سمفونیک تهران» به رهبری «الکساندر رودین» مبلغ قابل‌توجهی بلیت فروخته شد.باید به‌جای اینکه چند روز قبل اجرا به فکر تبلیغ باشند این مهم را از حداقل یک ماه قبل اطلاع‌رسانی کنند.


خدا را شاکرم در شب اول باوجود مشاهده شدن برخی صندلی‌های خالی، عاشقان موسیقی وارد کنسرت مذکور شدند و خود آن‌ها تبلیغی انجام دادند که در شب دوم به‌واقع صندلی خالی ندیدیم.


وی در پایان ضمن تشکر از تمام رسانه‌هایی که این ارکستر را حمایت کردند،اظهار داشت:هدف ما سرو سامان دادن به موسیقی است . قصد ویرانی نداریم ولی در عوض آمده‌ایم که بسازیم.



منبع: ریتم نو


نویسنده: فرزین پاک طینت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه