ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۵۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۱ - ۲۷ آذر ۱۳۹۴

حمید حامی در تالار وحدت روی صحنه می رود

ریتم نو: حمید حامی ، که چندی پیش تک آهنگ خود را با نام « از تو هیچ وقت نمی رنجم» منتشر کرد، هشتم دی ماه در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت كه این کنسرت به مناسبت اعطای نشان درجه یک هنری از سوی مرکز موسیقی وزارت ارشاد به حامی، فقط برای یک شب در تالار وحدت برگزار می شود.



حامی در خصوص برگزاری این کنسرت گفت:" بزرگترین اتفاقی که در اجرا صورت می گیرد، برانگیخته شدن حس نوستالژی حاضرین است که آن را می توان راه ارتباط بین صحنه و مردم دانست. قطعاتی را می شنود که با آن خاطره دارند و یا آهنگی را که برای آنها خاطره خواهد شد و بعدها از آن لذت خواهند برد. من در این کنسرت قطعاتی را خواهم خواند که بیشتر مردم و مخاطبینم آن را شنیده اند و آن را دوست دارند."

وی در خصوص برخی مسائل این کنسرت عنوان کرد:" انتخاب قطعات توسط وى، محمدرضا عقیلی تنظیم كننده ى قطعات برای کنسرت و نيز رضا تاجبخش سرپرست اركستر انجام گرفته است. بعد از پنج سال سکوت من، در این کنسرت بیش از دو ساعت برنامه خواهیم داشت و شانزده تا هجده قطعه را اجرا خواهیم کرد. در سه قطعه گروه آوازی تهران به رهبری میلاد عمران لو در کنار ما خواهند بود که شانزده خواننده كر دارد."

در ادامه حامی گفت:" آنچه لازم می دانم عنوان کنم این است که این کنسرت با كمك و توجه ياشار درفشه مدير برنامه ريزى اين اجرا و حمايت رضا تاجبخش و محمدرضا عقیلی برنامه ريزى و نهايتن به سرانجام رسيد.اما برای این کنسرت گروه را با نام «حامی» ثبت کردیم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد حراست آن بسیار به من كمكهاى بسيارى كردند كه از آنها تشکر کنم. در طول تاریخ زندگی هنری ام همیشه با مشکلاتی در زمينه صدور مجوزهاى اجراى موسيقى رو به رو بودم که این بار به لطف این دوستان، این مشکلات برای من وجود نداشت."


حامی با اشاره به این نکته که "این کنسرت برای من برداشت مالی ندارد" گفت: " دلایل زیادی دارد که تالار وحدت را برای اجرا انتخاب کردم. یکی از این دلایل استاندارد و فاخر بودن تالار وحدت است و ما می خواهیم موسیقی فاخر را در فضايى مناسب و در شأن مردم به گوششان برسانیم. این سالن گنجایش کمی دارد و دوست داشتم گزیده کار کنم. مخارج این کنسرت از فروش بلیط تامین می شود و برای من برداشت مالی قابل ذكرى ندارد و صرف مخارج اجرايى و دستمزد نوازنده هايى كه براى من خيلى خيلى عزيز هستند و بدون حضور آنها حرفى براى گفتن نيست می شود که از بهترین ها هستند. اتفاق برجسته دیگر حضور کریم قربانی نوازنده ویولن و ناصر رحیمی نوازنده فلوت است که برای همه ما دلگرمی هستند. آنچه در انتخاب نوازنده برای من بیشترین اهمیت را دارد این است که من را دوست داشته باشند و من دوستشان داشته باشم و کیفیت کار در درجه دوم قرار دارد كه خوشبختانه نوازنده هاى من در اين اجرا از هر دو خصوصيت مذكور برخوردارند".

این خواننده در خصوص برنامه های آینده خود گفت: " این کنسرت پیش درآمد کنسرت های بعدی در تهران و شهرهاى ديگر ايران و همچنين برخى كشورهاى اروپايى است که من را با موسیقی آشتی داده و اجراهای آینده مکمل آن هستند. همه چیز از ابتدا به لطف دقت ياشار درفشه با برنامه ریزی دقیق پیش رفته است و می توانم بگویم چیزی شبیه به معجزه رخ داده چرا که همه چیز بدون اراده و دخالت من پیش رفت و این جز قدرت خداوند چیزی نیست كه حالا ديگر احساس ميكنم كه هميشه من را با هر دو دست مهربانش حمايت كرده است."


نویسنده: سام شرف زاده
عكاس و گرافيست: آرخام مكانيان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه