ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۲۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۰۶ آبان ۱۳۹۴

شهریار مسرور : زمانی که با نامجو کار می‌کردم قانونی بود، کار غیرقانونی نمی‌کنم / برای جمع‌آوری آلبوم جدید بازگشتم

ریتم نو: شهریار مسرور در گفت‌وگویی که با خبرنگار ریتم نو داشت علت دور بودن از موسیقی و مهاجرت خود از ایران را فضای نادرست موسیقی دانست و اظهار امید کرد که شاید روزی بشود تمامی سبک‌ها اعلام موجودیت کنند و مخاطبان بتوانند با توجه به آن سبک‌ها هنرمند محبوب خود را بیابند. وی در خصوص همکاری با نامجو گفت:آن زمان که با او همکاری داشتم ،کارهایش قانونی بود،اصولاً کار غیرقانونی نمی‌کنم.
+ زمانی که من کار می‌کردم، سیستم موسیقی چندان دل‌نشین نبود
+ کاری که انجام می‌دهم متفاوت است

[divider style="dotted" top="20" bottom="20"]

Shahryar-Masrour-Ritmeno (33)


برای اولین سؤال در خصوص اجرایی که داشتید، بگویید.


مسرور: در مورداجرا باید نظر مردم را پرسید اما ازنظر ما اجرای خوبی  داشتیم .البته  می‌توانست استقبال بهتر صورت بگیرد اما مشکلاتی گریبان گیر ما شد که نتوانستیم تبلیغات خوبی انجام بدهیم و بدین ترتیب استقبال مخاطبان ازآنچه مدنظر ما بود کمتر شد.


 


در کنار شما نوازندگان جوانی حضور داشتند، در مورد هماهنگی گروه با سبک و موسیقی‌تان توضیح دهید


مسرور: سبک من همین است و هماهنگی توسط علی شمس اسکندری (رهبر گروه) و « آرین کشیشی »انجام شد و بیشتر اعضا وقتی با سبک من آشنا شدند از این همکاری راضی بودند.


اسکندری:  تجربیات شهریار مسرور در پختگی کار به ما کمک زیادی کرد.


دلیل عدم فعالیتان در چند سال اخیر چه بوده؟


مسرور:اگر بخواهیم روراست باشیم کمی سرخورده شدم. سیستم موسیقی  اینجا_ مخصوصاً زمانی که من کار می‌کردم_ چندان دل‌نشین نبود و درواقع همچنان نیز همین موضوع وجود دارد. شخصاً دوست دارم تمام موسیقی‌ها _از هر سبکی_ موجودیت داشته باشند. فکر می‌کنم آن‌قدر سروصدا و تبلیغات و بها دادن به موسیقی‌هایی که کیفیت آن‌چنانی ندارند اما به قولی سالن پر کن هستند، کار درستی نیست . باید شرایط باز باشد یعنی که تمام سبک‌ها اجازه‌ی حیات داشته باشند تا همه موسیقی خودشان را ارائه دهند و مردم از بین سبک‌ها هنرمندانشان را انتخاب کنند.  یک مقدار از شرایط ناراحت بودم و به همین دلیل برای مدتی از ایران رفتم و در یک دوره برای آلبوم « گاهی وقتا » بازگشتم .در حال حاضر برای جمع‌آوری آلبوم جدید بازگشتم که خوشبختانه با آقای «شمس» آشنا شدم ؛وقتی ایشان کارها را شنیدند پیشنهاد اجرای زنده  دادند که من هم از این پیشنهاد استقبال کردم.


فکر نمی‌کنید  کناره‌گیری شما باعث شود تا جوان‌ها کمتر از موسیقی واقعی لذت ببرند و به‌نوعی عرصه را برای دیگران خالی می‌گذارید؟


مسرور:عدم حضور یک نفر در موسیقی کشور تأثیر خاصی نمی‌گذارد ممکن است من هم حرف‌های متفاوتی داشته باشم اما تنها هنر شنیداری موسیقی،انتخابی است. حضور یا عدم حضور من تأثیر خاصی نمی‌گذارد و شاید اشخاص دیگری هم بهتر از من این سبک موسیقی را کار کنند اما شرایط به آن‌ها اجازه نمی‌دهد. درکل فکر می‌کنم کاری که انجام می‌دهم متفاوت است.


در مورد آلبوم جدید توضیح دهید


مسرور:کارها به سبک گذشته با تنظیم مدرن‌تر خواهد بود و آلبوم دارای هفت قطعه با شعر و ترانه‌های خودم هست.


تنظیم‌کننده و نوازنده‌های آلبوم چه کسانی هستند آیا همان عوامل گروه« ریتون »با شما همکاری خواهند کرد؟


مسرور: تنظیم‌ها توسط «علی شمس اسکندری» انجام می‌شود و انتخاب  نوازنده‌ها بر عهده ایشان است.


اسکندری: احتمالاً اعضای «ریتون» باشند چراکه به‌عنوان‌مثال «آرین کشیشی» از نوابغ است.


افراد قدیمی، محترماً، اما صرفاً نمی‌توان گفت بهترین‌اند و فکر می‌کنم آرین و دیگر اعضای «ریتون» بهترین گزینه برای ما باشند. درنهایت شاید یکی دو نوازنده به ما اضافه شوند چون شش نفر برای اجرای استیج کافی است اما شاید برای آلبوم به نوازنده‌های بیشتری نیاز باشد.


آقای مسرور زمان پخش آلبوم مشخص‌شده؟


مسرور: ما در تلاشیم قبل از عید آلبوم را منتشر کنیم .


قبل‌تر با «محسن نامجو» همکاری داشتید آیا اتفاقاتی که افتاد در دوری شما تأثیرگذار بود؟


مسرور: خیر؛ من در آلبوم «ترنج» به‌عنوان نوازنده در بعضی از آهنگ‌ها همراه او بودم و در آن زمان «نامجو» مشکلی قانونی نداشت .  معمولاً کاری غیرقانونی انجام نمی‌دهم و مشکل قانونی ندارم.


در مورد سبک خودتان  برای ما توضیح بدهید.


 فکر می‌کنم این سبک را تاکنون اینجا نشنیده‌ام . قبل از من کسانی بودند که راک کار می کردند اما نه این‌گونه که من کار می‌کنم . درواقع ترکیبی است از پاپ -راک ،راک‌اند رول ،کانتری راک و ترکیبی از سبک‌های این‌چنینی ؛ حتی درجایی از موسیقی از فواصل جز هم استفاده کردم اما نمی‌توان آن را جز نامید  درواقع سبک من،ترکیبی از سبک‌های مختلف است.


حرف آخر؟


امیدوارم که هرکسی، بتواند هر سبکی را  آزادانه انجام بدهد و با اصلاحیه‌ی  کمتری نسبت به سبک‌ها روبرو شویم و ممیزها از اعتدال بیشتری بهره ببرند. همه جای دنیا ممیزی هست اما بعضی سخت‌گیری‌ها باعث دل‌زدگی جوانان و موزیسین‌ها می‌شود.


منبع : ریتم نو


نویسنده: شهاب مفخمی-فرزین پاک‌طینت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه