ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۲۴ مهر ۱۳۹۴

اسم هنری من «آریامس» است و با بزرگ ترین Label Record های دنیا کار کردم

ریتم نو: پیام شفاهی تنظیم کننده و نوازنده چیره دست موسیقی الکترونیک می باشد. وی متولد 1367 و فارغ التحصیل موسیقی است. پیام شفاهی از سال 2010 با کمپانی‌های معتبر آمریکایی و اروپایی کار کرده و اولین (Label Record) موسیقی ترنس به نام  (skyward)  را در ایران تاسیس کرد.

مصاحبه اختصاصی ریتم نو با پیام شفاهی





 

 

در مورد همکاریتان به عنوان نوازنده در گروه‌های موسیقی پاپ توضیح دهید؟


به‌عنوان نوازنده چند کنسرت را به عنوان نوازنده «پروگرمر» به همراه فریدون آسرایی روی استیج رفتم و نوازنده سازهای الکترونیک را انجام دادم و اخیرا با چند خواننده در آلبوم‌های جدیدشان کار کردم اما اکنون اجازه نام بردن آن‌ها را ندارم.


همکاری با فریدون آسرایی ادامه دارد یا خیر؟


بله؛ صد درصد ادامه دارد چون ما با هم دوست هستیم و شخصا صدای ایشان را خیلی دوست دارم و فریدون آسرایی تنها خواننده‌ای است که تمام کارهایشان را دنبال می‌کنم.


نظرتان را در مورد موسیقی الکترونیک و گرایش جوانان امروز به این نوع موسیقی بگویید؟


به خاطر اینکه موسیقی‌ای است که خیلی راحت در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد و خیلی راحت می شود با یک لپ تاپ هر فردی شروع به کار کند. به خاطر دم دست بودن این  نوع موسیقی ، خیلی از جوانان ما به  این سمت سوق پیدا می‌کنند و در موسیقی معمولا از هر 10 نفر 8 نفر آن ها می خواهند وارد موسیقی شوند و این دم دست بودن باعث شده که جوانان به سمت این نوع موسیقی گرایش پیدا کنند.


اکنون سطح موسیقی را در ایران چگونه ارزیابی می کنید؟


واقعا سطح استانداردی ندارد مخصوصا در موزیک پاپ، بچه هایی که مثل من با Label Record های بین المللی کار کردند ، افرادی هستند که شناخته شده نیستند و واقعا کارشان خیلی قوی است و ما افرادی را داریم مثل فرهاد مهدوی که با کمپانی‌های بین المللی همکار می‌کند و این‌ها شناخته شده نیستند. اکنون بچه‌هایی که شناخته شده هستند و در زمینه موزیک پاپ مشغول کار هستند ، واقعا سطح استانداردی ندارند.


خودتان چه فعالیت‌هایی در زمینه این نوع موسیقی داشته اید؟


من با بزرگ ترین Label Record های دنیا کار کردم و اسم هنری من « آریامس » است و با بزرگترین DJ های دنیا برنامه‌های رادیویی داشتم.


نظرتان در مورد کارهای گروه‌ها و خواننده این موسیقی چیست؟


موسیقی الکترونیک کلا با مارکت پاپ استاندارد نیست یعنی فردی را نداریم به صورت استاندارد موسیقی الکترونیک را کار کرده باشد.به جز آرون حسینی در موزیک پاپ ، کسی را نداریم که به صورت استاندارد موسیقی الکترونیک را کار کرده باشد.


کارهای کدام تنظیم کننده‌های ایرانی و خارجی در این سبک را پیگیری می کنید؟


در قسمت International  ، کارهای فرهاد مهدوی که از بزرگترین‌ها هستند را پیگیری می‌کنم و در زمینه پاپ هم بدون شک کارهای آرون حسینی را پیگیری می کنم.


از فعالیت‌هایتان در زمینه تنظیم به صورت همکاری با کشورهای دیگر بگویید؟


من یکی از تراک‌هایم در چارت ترانس آلمان 2013 اول شد که این کار با وکال بود و برای آن زحمت زیادی کشیده شد و هنوز هم اول هست و با شرکت‌هایی از هلند و ... همکاری داشتم


شما در ابتدای صحبت‌هایتان از همکاری با کمپانی‌های معتبر اروپایی و آمریکایی صحبت کردید.در این رابطه توضیح مختصری هم بدهید؟


من با کشورهای زیادی همکاری کردم که می‌توانم به کشور آلمان اشاره کنم.


به عنوان سوال آخر ، قصد انتشار آلبوم الکترونیک را دارید یا خیر؟


صد درصددارم روی یک آلبوم الکترونیک کار می‌کنم که می‌خواهم در ایران با مجوز رسمی منتشر کنم و به کمپانی‌های خارجی نمی‌فرستم. در حال و هوایی که ایرانی‌ها دوست داشته باشند و خیلی نمی‌خواهم که صدای الکترونیک داشته باشد. این آلبوم در مرحله پیش تولید است و اکنون 4 ، 5 قطعه آن ساخته و میکس است اما هنوز مستر انجام نشده البته تمام ملودی‌ها کارها نیز ساخته شده و اکنون بیشتر مشغول sound design هستم تا به مرحله تنظیم برسم.


منبع : ریتم نو


نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
انتشار یافته: ۲
Taha
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
Omidvaram roozi beshe ke sabke EDM jaygahe vagheisho betoone peyda kone too iran
Dj msi
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
اهنگ چشمات از فريدون از جمله ترك هاي الكترونيك خوبه اين چند وقت بود
تقویم هنری ادامه